מלחמה באירופה

בנט בועדת השרים: "מטבע הדברים מדינת ישראל תתמקד בפליטים יהודים"

סערת הפליטים מאוקראינה: ראש הממשלה דיבר בוועדת השרים לקליטה ועלייה והתייחס למצב הפליטים מאוקראינה: "מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה, זה הייעוד שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/22 12:40 ד באדר ב'

בנט בועדת השרים: "מטבע הדברים מדינת ישראל תתמקד בפליטים יהודים"
בנט, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, השתתף היום (ב') בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה, בראשות שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה והתייחס למצב הפליטים מאוקראינה-

בפתח הדיון אמר בנט: "ההשלכות של המלחמה מגיעות לכל מקום, גם אלינו. אנחנו במדינת ישראל קלטנו עד עכשיו הרבה מאוד פליטים, חלקם יהודים, רובם לא. מטבע הדברים מדינת ישראל תתמקד בפליטים יהודים. מדינת ישראל קמה כמדינה שהיא המקום הבטוח ביותר בעולם ליהודים, זה ממש בליבת הייעוד, ולכן כמובן אנחנו נתמקד בזה.

"מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה"

אנחנו חייבים שאותם יהודים שבורחים ממקומות סכנה, יתקבלו כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר, שירגישו דלת פתוחה ובית חם. אסור שהבירוקרטיה הפנימית שלנו תציב מכשולים. אנחנו צריכים לדעת להפוך עולמות ולחתוך בבירוקרטיה כדי לעמוד במשימה ההיסטורית הזאת. 

אנחנו צריכים לראות איך כל הגורמים שנמצאים פה נרתמים להזדמנות ההיסטורית, בראשות שרת העלייה והקליטה, השרה פנינה תמנו שטה, שמובילה את המאמצים בנושא, יחד עם חברינו השרים בממשלה, כדי לעשות שני דברים:

1. להגיע ליהודים שנמצאים במצוקה, להגיע אליהם בשטח ולהקל עליהם. שלא יצטרכו ללכת לנתיב בשביל זה ואחר כך לקונסוליה בשביל זה, וזה בירוקרטיה תחת מלחמה. 
2. לקלוט אותם כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר שאפשר. קליטה שהם אחר כך יתקשרו למשפחות שלהם ויגידו 'בואו, בואו כי טוב פה'. וזה מכל ההיבטים: שיכון, חינוך, תעסוקה.

מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה. זה הייעוד שלנו. מדינת ישראל עשתה את זה לא פעם בהיסטוריה שלה ואנחנו נעמוד במשימה הקדושה הזו גם הפעם".