המלחמה באירופה | חשבונות טוויטר נחסמו ויוטיוב משעה רווחים

לאחר הפלישה הרוסית, הרשת החברתית הודיעה כי חלק מהחשבונות הוגבלו במדינה. יוטיוב משעה רווחים של חשבונות בבעלות ממשלת רוסיה| כך נראתה הבדלה של חב"ד במקלט בקייב

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/22 20:09 כה באדר א'

המלחמה באירופה | חשבונות טוויטר נחסמו ויוטיוב משעה רווחים
צילום: shutterstock

המלחמה באירופה שהחלה עם פלישת רוסיה לאוקראינה הגיעה ליומה השלישי, ובתוך כך גורמים אמריקאים טוענים כי ברוסיה מתוסכלים מקצב ההתקדמות של הפלישה, "אנחנו יודעים שהם לא רשמו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון", כך על פי דיווח של רויטרס. 

לאחר ההודעה על תקלות באתר הקרמלין ומשרד ההגנה ברוסיה, ברשת החברתית טוויטר מאשרים כי חלק מהחשבונות במדינה הוקפאו. "אנו מודעים לכך ש-Twitter מוגבל לחלק מהאנשים ברוסיה ופועלים לשמור על השירות שלנו בטיחותי ונגיש", כך פרסמו בטוויטר. 

בתוך כך, גם ענקית פלטפורמת הסרטונים, יוטיוב, הודיעה על השעיית הרווחים לכמה ערוצים בבעלות ממשלת רוסיה. "לאור הנסיבות יוצאות הדופן באוקראינה, אנו מפסיקים את אפשרות של כמה ערוצים לקבל רווחים מיוטיוב, כולל כמה ערוצים רוסיים הקשורים לעיצומים האחרונים".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שב ועודד הערב (שבת) את חייליו ואזרחי ארצו להילחם, ואמר כי נכונותם להגן על אוקראינה הורידה מהפרק את התרחיש של כיבושה על-ידי רוסיה. "נמשיך להילחם כמה זמן שיידרש כדי לשחרר את ארצנו", אמר זלנסקי. יועצו טען הערב שכ-3,500 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו עד כה. מידת אמינותה של הטענה הזו אינה ברורה, אולם גם גורמים במערב העריכו ביממה האחרונה כי מאות רבות של חיילים רוסים נהרגו בקרבות.

ממש בשעה שזלנסקי דיבר דיווח כתב של רשת CNN בבלגורוד שברוסיה, סמוך לגבול עם אוקראינה, כי ראה שיירה ארוכה של טנקים רוסיים עושה את דרכה לעבר הגבול, בדרך לחרקוב. קודם לכן הערב אמרו גורמים אמריקניים כי בחרקוב מתנהלת כעת הלחימה הקשה ביותר, וכי צפוי שם קרב ארוך. כתב CNN דיווח כי הוא וצוותו שמעו היום שיגורי רקטות רבים יותר באזור מאשר בימים הקרובים.

 

לאחר צאת השבת, בית חב"ד המקומי בקייב ערך הבדלה במקלט בעיר, כך זה נראה.