לראשונה מאז הסכמי אברהם | ישראל תייצא זברות להודו עם קונקשן באבו דאבי

שש זברות מהספארי יוטסו מחר לגן חיות בהודו, וממש כמו בסרט מדגסקר הן יוכנסו לשני ארגזים מותאמים. בדרכן הן יעצרו באבו-דאבי, בפעם הראשונה מאז הסכמי אברהם. הצעד נעשה בכדי לווסת את אוכלוסיית הזברות והן עברו הכנה לטיסה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 12:20 יט בכסלו התשפב

לראשונה מאז הסכמי אברהם | ישראל תייצא זברות להודו עם קונקשן באבו דאבי
זברות, צילום: shutterstock

בספארי יצאו במבצע חיפושים אחר גן חיות שיקלוט חבורת זברות צעירות שהוא מייצא. המבצע החל  בשל הריבוי הרב של הזברות הספארי ובכדי לווסת את אוכלוסיית הזברות. אוצר הספארי ד"ר גלעד גולדשטיין חיפש ומצא את גן החיות היפה בצפון הודו. זו הפעם לראשונה שבעלי חיים עוברים מהספארי לגני חיות אחרים ברחבי העולם דרך אבו -דאבי.

הזברות שיוטסו

הזברות שיוטסו צילום: טיבור יגר

בספארי ברמת גן חיות כיום 140 זברות, ולמרבה הגאווה מדובר בעדר הכי מתרבה בעולם. העובדה כי בספארי מתקיימים תנאים מיוחדים בתוך סוואנה אפריקנית ענקית, מאפשרת קיום עדרים טבעיים בהם מתנהלים יחסי כוחות ומעמדות ממש כמו בטבע. לצד אקלים הדומה לארץ מוצאן, אפריקה, וטיפול מסור ומקצועי מתקיימים התנאים המושלמים להתרבותן.

הם הפכו מהר מאוד לחבורה אחת מגובשת ומלוכדת

באחד מהבקרים כשצוות המטפלים עם צוות המרפאה יצאו לסוואנה, הם איתרו את הזברות המתאימות, זכרים ונקבות בני פחות משנה. הזברות הורדמו על ידי צוות הווטרינרים והועברו למתחם נוח כדי שיוכלו להתחבר ולהתאחד לקראת נסיעתם המשותפת. כשהתעוררו ביחד, כבר נוצרה ביניהם אחווה ויום למחרת המטפלים שמו לב שהם הפכו מהר מאוד לחבורה אחת מגובשת ומלוכדת וכולם עומדים ואוכלים ביחד.

מחר בבוקר יוכנסו הזברות לשני ארגזים מותאמים, שנבנו במיוחד שבכל ארגז יכנסו שלוש זברות. שם הן יועלו לתא המטען של מטוס נוסעים בדרך להודו, ובדרך יעצרו לקונקשן באבו דאבי. במשך שבועות רבים עמלה חברת השילוח פליינג קרגו, חברת רום טופ הישראלית וכמובן אנשי הספארי כדי להשיג את כל האישורים הווטרינריים הנדרשים לצורך מעבר זה.

הזברות שיוטסו

הזברות שיוטסו צילום: טיבור יגר

המעבר הוא מורכב ודורש אישורים רבים של כל המדינות הנוגעות בדבר. בניגוד למעברי בעלי חיים בעבר, הפעם בשל שיתוף הפעולה כתוצאה מכינון יחסי השלום עם איחוד האמירויות, המעבר יהיה קצר באופן משמעותי ותוך 12 שעות הזברות כבר ינחתו בהודו. הטיסה תעצור באבו דאבי ומעבר לתנאים המצוינים והדאגה שבעלי החיים לא ישהו למשך זמן רב מידי על הקרקע, גם תתקצר במספר שעות.

בגן החיות Lucknow בהודו כבר מצפה לזברות חצר יפיפייה ורחבה ושם הן עתידות גם להקים את דור ההמשך.