מהחדשות לעולם הילדים "עולם קטן": דוריה למפל בתפקיד החדש

סדרה חדשה תבחן את עצמאותם של הילדים בישראל, באמצעות התבוננות בילדים, אחים בני 4-7 ותחקור דרכם את ההורות העכשווית. מגישת מהדורת החדשות לשעבר תנחה את הפורמט יחד עם הפסיכולוגית ענת שושני

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/11/21 09:42 יד בכסלו התשפב

"עולם קטן": דוריה למפל בתפקיד החדש
דוריה למפל ופרופ' ענת שושני, צילום: שי בכר

מגישת מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, דוריה למפל, סיימה לאחרונה את תפקידה, ובסדרה חדשה שתעלה לשידור כבר בתחילת חודש דצמבר, היא תבחן את כישורי העצמאות של ילדי המאה ה-21, ואולי אפילו תלמד מהם דבר או שניים. 

הסדרה "עולם קטן" בוחנת בשלושת פרקיה עד כמה הילדים בישראל עצמאיים, האם הם מסוגלים לשרטט לעצמם גבולות ולשלוט ברגשות, וכיצד הם תופסים את ההבדלים המגדריים בין בנים לבנות – כל זאת בהשראת ילדים בני גילם מתרבויות שונות בעולם. הסדרה, המבוססת על פורמט בריטי, תשודר החל מיום ראשון, 5 בדצמבר, בשעה 21:10 ב-כאן 11. 

דוריה למפל ופרופ

דוריה למפל ופרופ' ענת שושני. צילום: שי בכר

הסדרה, שמובילות למפל והפסיכולוגית פרופסור ענת שושני מבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, מתבוננת בילדים, אחים בני 4 עד 7 מישראל ובילדים מרחבי העולם, וחוקרת דרכם את ההורות דרך שאלות כמו: עד כמה הורים מעודדים את ילדיהם להיות עצמאיים? מתי צריך לשים להם גבולות? והאם, גם היום, דור ההורים הנוכחי עדיין מנציח את ההבדלים בין בנים ובנות?

בשלושת הפרקים בודקת הסדרה עד כמה הילדים שלנו יודעים להסתדר כשהם נדרשים לנווט לגמרי לבדם בעזרת מפה, שמובילה אותם למצוא ולעלות ללא עזרה על אוטובוס בדרך ליעד? האם הם מסוגלים לערוך לגמרי לבדם קניות בסופר? עד כמה הם מצליחים לשמור על איפוק כשהם נשארים לבדם בחנות ממתקים מפתה, בלי אף 'מבוגר אחראי' שיחצוץ בינם לבין הסוכריות? וכיצד בנים ובנות בישראל של 2021 מגדירים את ההבדלים המגדריים ביניהם, ועד כמה ההבדלים האלה משמעותיים בבחירות שהם עושים?

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן