הקואליציה חוגגת: אושר חוק התקציב לשנת 2021

במהלך הלילה אישרה מליאת הכנסת את חוק התקציב לשנה הנוכחית, כאשר עד כה אושרו שלוש מתוך חמש הצעות החוק. המליאה יצאה להפסקה של כמה שעות. בנט בירך: "יום חג למדינת ישראל". האופוזיציה: "יום ניצחון לאחים המוסלמים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/11/21 07:16 כט בחשון התשפב

הקואליציה חוגגת: אושר חוק התקציב לשנת 2021
מליאת הכנסת, הלילה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק התקציב לשנת 2021 אושר: לאחר עשרות שעות של דיונים שהחלו ביום שלישי בבוקר, אישרה הלילה (ה') מליאת הכנסת את חוק התקציב לשנת 2021 בקריאה שלישית, כאשר 61 חברי כנסת תמכו, 59 התנגדו ולא היו נמנעים. מוקדם יותר במהלך הלילה אושרה הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית ברוב של 61 מול 59. 

כחלק משלב סיכומי הדיונים, הגיעו אמש לנאום במליאה ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. עם סיום הנאומים הסוערים החלו ההסתייגות הרבות של האופוזיציה, שם ביקשו לראות את ההצבעה כהצעת אי אמון ולאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 62 מול 58 שהתנגדו. מדובר בהצעה הראשונה מתוך חמש.

(ההכרזה על העברת התקציב) 

מליאת הכנסת, שכאמור התכנסה במשך שעות ארוכות, יצאה להפסקה בת חמש שעות והדיונים יחודשו בשעה 10:30 בבוקר, עד כה אושרו 3 הצעות חוק מתוך 5, וההצבעה הבאה תעסוק בחוק התוכנית הכלכלית ("חוק ההסדרים") ותקציב לשנת 2022. 

ראש הממשלה בירך על החוק. "יום חג למדינת ישראל! לאחר שנים של תוהו ובוהו— הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל! ממשיכים קדימה בכל הכוח", כך כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו. גם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד פרסם דברי ברכה וכתב, "אחרי לילה ארוך, העברנו בכנסת את תקציב 2021, עוד יום ארוך לפנינו. עוד תקציב לשנה הבאה. באנו לשנות!". 

גם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, חגגה את הניצחון של הקואליציה ואף פרסמה תמונה של שאר חבריה לסיעה וכתבה, "עכשיו כשיש לנו תקציב, נוכל להשקיע בכן ובכם. ומעל לכל, תקציב מבטיח יציבות למדינת ישראל אחרי תקופת ומשבר כל כך ארוכה וקשה". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר מהאופוזיציה לא היה שותף להקלה של הממשלה. "יום שחור למדינה היהודית, יום ניצחון לאחים המוסלמים שמקבלים עשרות מיליארדים. אבל אנחנו נמשיך להיאבק עד שנשלח את הממשלה הרעה הזאת הביתה". 

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לנאום מיד אחרי ראש הממשלה אמש ואמר,  "ערב חודש כסלו, באנו חושך לגרש", פתח את דבריו. "במקום שנברך על הניסים – אנחנו מקבלים בתקציב הזה מסים. העלאות מסים וגזרות קשות. המון מסים. זה כל כך אופייני. ממשלת השקר עושה תמיד את ההיפך הגמור משהבטיחה. בנט הבטיח שהממשלה תפחית מסים. מזל שאין מס על ההבטחות שלו. הם מעלים מסים. מס על שתייה קלה, כלים חד פעמיים, מס על הפריפריה,  מס הגודש. זה לא סתם מסים, הם יוצרים אפליה חמורה. יש כאן אטימות לב שאין מאחוריה שום צדק ושום היגיון לאומי".