גל אוחובסקי: "בלהט התשוקה האנושית לא הייתי קשוב כנדרש"

נשיא ארגון הנוער הגאה בישראל לשעבר, מגיב לתחקיר נגדו ואומר כי מעולם לא התכוון לפגוע באיש: "אני מבקש סליחה ישירה, כנה וטהורה ממי שחש אי נוחות או מבוכה או אכזבה ממני" | על הסיפורים הקשים שנחשפו: "אין דרך להתגונן מפני טענות מצד גורמים הנשארים באפלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/11/21 16:52 כז בחשון התשפב

גל אוחובסקי: "בלהט התשוקה האנושית לא הייתי קשוב כנדרש"
אוחובסקי, צילום: Yossi Aloni/Flash90

אמש התפרסם תחקיר קשה נגד מי שנחשב לאחד ממנהיגי הקהילה הגאה בישראל, גל אוחובסקי. בתחקיר נחשף כי אוחובסקי תקף מינית ופגע לכאורה במספר צעירים. התחקיר הוביל כבר אתמול להתפטרותו מתפקיד נשיא איגי, ארגון הנוער הגאה בישראל, והבוקר המשטרה פתחה בחקירה. אוחובסקי שיתף היום בצהריים (ג') את תחושותיו בפוסט סגור בפייסבוק.

"חבריי היקרים, בחרתי לכתוב לכם את אשר על ליבי", פתח אוחובסקי. "בכל פעם שנקשר שמם של דמויות ציבוריות בטענות הנוגעות להתנהגות לא ראויה, הייתי מהראשונים שדרשו מהם להתמודד ולהגיב, להתעמת ולעשות חשבון נפש, לגלות אומץ ומנהיגות ולא להתחבא ולהתבצר".

כל מה שדרש מאחרים, חל גם עליו, כתב אוחבסוקי. "גם אני, אדם ככל אדם. איני חף מטעויות ויצרים, ואיני נקי משגיאות. לא העליתי בדעתי לפגוע באיש או אשה, לא העליתי בדעתי שפגעתי - מסתבר שטעיתי", כתב אוחובסקי. "כאשר קיבלתי את הטענות כלפיי להתנהגות לא ראויה, התכווצה לי הבטן. חשתי תחושה קשה של אכזבה אישית, מכך שלא הבחנתי בכך בזמן אמת, ובעיקר מועקה גדולה על כך שחברים יקרים שלי לקהילה נפגעו ממני".


(התחקיר נגד אוחובסקי, "כאן חדשות")

מיד כאשר נודע לו כתב אוחובסקי, "בחרתי להתנצל, כי זו הדרך הראויה, ובחרתי להתפטר מתפקידי כי זה חלק מחשבון הנפש. בשנים האחרונות הבנתי והפנמתי שהאחריות המוטלת עלי היא כפולה ומכופלת. מעולם, מעולם, לא התכוונתי לפגוע באיש ואני מבקש סליחה ישירה, כנה וטהורה ממי שחש אי נוחות או מבוכה או אכזבה ממני". 

בקטע הזה של הפוסט, אוחובסקי בחר להתבטא בדרך שונה: "מהרגע הראשון הבהרתי שלא אתקוף אף אדם שיכתוב או יעיד על כך שחש אי נוחות בחברתי. בחרתי שלא לעשות שימוש ולא לפרסם שום הקלטה, צילום מסך, התכתבויות ועדויות של חברי קהילה רבים אשר הביעו שאט נפש מניסיונות 'לסגור חשבון', לנקום או לבצע שיימינג. זו לא הדרך שלי".

"למדתי על בשרי באופן הכואב והקשה ביותר, שגם מפגשים מיניים הנקבעים בהסכמה מדעת של אנשים בוגרים, עלולים ברבות השנים להתפרש שונה אצל כל אחד מהמעורבים במעשה המיני, ולהפוך לפטיש היורד על הנפש ללא רחם. למדתי גם שאין באמת דרך להתגונן מפני טענות עלומות מצד גורמים הנשארים באפלה, ועדותם הופכת מיידית לאמת צרופה וטהורה ולעיתים גם זכות התגובה לא ממש ניתנת".

"חשוב לי לומר את מה שנמנע ממני אמש: כל מפגש מיני תואם מראש ככזה, וככל הנראה, בלהט התשוקה האנושית לא הייתי קשוב כנדרש לתחושות הצד השני ואני כואב זאת. לא ניסיתי מעולם לכפות עצמי על איש, ואעמוד בכל בדיקת פוליגרף שתבדוק זאת".

לסיום כתב מי שעומד מול טענות קשות במיוחד: "זו אמנם שעה קשה מאוד עבורי ועבור משפחתי וחברי, אבל כל שעה שבה מתקיים דיון ערכי ומוסרי היא שעה חשובה מאין כמותה עבור הקהילה, והקהילה חשובה ממני".