תאונת דרכים קשה בגליל: חמישה הרוגים בהתנגשות עם אוטובוס שהסיע חניכים מבני עקיבא

בהתנגשות בין רכב לבין אוטובוס של בני עקיבא בכביש 89 סמוך לחורפיש בגליל נפצעו עשרות בני אדם, ונהרגו 5, בהם גם ילדים. החניכים פונו לבית החולים זיו בצפת וגם למרכז הרפואי לגליל בנהריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/21 20:39 כג בתשרי התשפב

תאונת דרכים קשה בגליל: חמישה הרוגים בהתנגשות עם אוטובוס שהסיע חניכים מבני עקיבא
צילום: כבאות והצלה

הקטל בכבישים: התנגשות בין אוטובוס שהסיע חניכים מתנועת הנוער בני עקיבא חזרה לביתם לאחר מסע סוכות התנגש ברכב פרטי בכביש 89 סמוך לחורפיש, הביא להתהפכות האוטובוס ולעשרות פצועים במקום. 

חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב הפרטי, בהם אישה בת 35, נער כבן 15, נער בן 12 וילדה בת 5. מאוחר יותר נקבע מותו של נהג האוטובוס. כ-30 פצועים במצב קל מהאוטובוס פונו לבתי החולים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א.

זירת התאונה

זירת התאונה צילום: מד"א

החניכים שנפגעו פונו לבתי החולים זיו בצפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה, כך נמסר מדוברות התנועה, ראשי התנועה הגיעו לשטח וגם לבתי החולים, שם קיבלו את הילדים והוריהם שהגיעו מאוחר יותר. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי 17 מהילדים הם מהישוב מבוא דותן שבצפון השומרון ושהו יחד עם ילדים נוספים מהישוב הסמוך חריש. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים שיחה עם צוות החירום של המועצה, אגף ביטחון, האגף לשירותים חברתיים. צוות הצח"י בישוב מבוא דותן ויו"ר הישוב. "המועצה ערוכה לסייע למשפחות ולתת את המעטפת הנדרשת בכל הכוחות שלה", אמר דגן. 

במרכז הרפואי לגליל, אליו הובאו עד כה 33 ילדים ובני נוער מתאונת הדרכים, מתוכם 29 מוגדרים במצב קל וארבעה בינוני, נפתח מרכז מידע עבור משפחות שמספרו 1255-141.

פראמדיק מד"א קלוד עיסא סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום ומסוק מד"א. אוטובוס היה הפוך על צידו לרוחב הכביש והרכב המסחרי שנפגע קשות בחלקו האחורי היה בשול הכביש כש- 5 פצועים מחוסרי הכרה נלכדו בתוכו. תוך כדי פעולות החילוץ של נוסעי הרכב נאלצנו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב, נהג הרכב נפצע באורח קשה ופונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים במסוק. נהג האוטובוס חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו. 2 מנוסעי האוטובוס שנפגעו באורח קשה שכבו על הכביש כשהם סובלים מחבלות קשות בגופם ועשרות פצועים נוספים התהלכו בזירה. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, 2 הפצועים קשה פונו במסוק לבי"ח והפצועים קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בצפת ונהריה".

בסך הכולל פונו לבתי החולים 48 פצועים, בהם 3 קשה במסוקים, מהם גבר כבן 30 לבי"ח רמב"ם ו-2 נערים כבני 13 ו-11 לבי"ח זיו, 2 בינוני לבי"ח זיו ולמרכז הרפואי לגליל בנהריה ו-43 קל, מהם 26 למרכז הרפואי לגליל בנהריה ו-17 לבי"ח זיו.  בעקבות התאונה הקשה בצפון, נציגי "עזר מציון" הגיעו לבתי החולים השונים על מנת לסייע למשפחות הפצועים.

צילום: דוברות איחוד הצלה

מהמשטרה נמסר כי כביש 89 נחסם לתנועה בשני הכיוונים בעקבות התאונה, שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. כוחות משטרה רבים בזירה מסייעים בחילוץ יחד עם כוללת כיבוי. בוחני תנועה הגיעו לזירה והחלו בחקירת התאונה. מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי  בתאונה היו מעורבים אוטובוס ושלושה כלי רכב פרטיים ביניהם מונית. ככל הנראה מסיבה שעדיין אינה ברורה אחד הנהגים סטה מנתיבו וגרם לתאונה. 

דובר צה"ל עדכן כי כוחות רפואה ומסוקי חיל האוויר הוזנקו עם לוחמי יחידת 669, לסיוע בחילוץ, פינוי וטיפול בפצועים ולכודים בתאונת הדרכים. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן