הותר לפרסום: האסירים הביטחוניים שנמלטו - קיבלו סיוע מבפנים

ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, נעזרו בחמישה אסירים נוספים מתוך הכלא, ונגד כולם יוגשו כתבי אישום - זאת לאחר חקירת המשטרה והשב"כ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/09/21 09:46 כג בתשרי התשפב

הותר לפרסום: האסירים הביטחוניים שנמלטו - קיבלו סיוע מבפנים
מעצר המחבלים בג'נין, צילום: דובר צה"ל

המשטרה והשב"כ הודיעו היום (ד') כי סיימו את החקירה המשותפת בנוגע לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע ומעורבים נוספים, וכי הוגשה הצהרת תובע באמצעות הפרקליטות. צו איסור הפרסום שהיה בתיק הוסר עם תום החקירה.

הפרשה החלה ב-6 בספטמבר, עם קבלת דיווח במשטרה על בריחה של האסירים מכלא גלבוע במהלך הלילה. כוחות הביטחון פתחו במצוד נרחב תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים ומודיעיניים. עם בריחת האסירים, החקירה הוטלה על צוות חקירה משותף של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 ושירות הביטחון הכללי, שפעלו בשיתוף פעולה חקירתי ומבצעי הדוק עם אירגוני הביטחון, מה שהוביל ללכידתם של כלל האסירים לאחר כשבועיים.

במסגרת החקירה עלה חשד כי 5 אסירים מכלא גלבוע שיתפו פעולה וסייעו בבריחת האסירים. מעצרם של האסירים הנמלטים ביחד עם החשודים הנוספים הוארך מעת לעת והבוקר, בבית משפט השלום בנצרת מוגשת הצהרת תובע לגבי 6 האסירים שנמלטו וכן, 5 האסירים הנוספים החשודים בסיוע.

בריחת המחבלים תצית הסלמה בשטחים? כלא גלבוע

כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן