שני אנשים נפצעו במהלך בניית הסוכה, במד"א פרסמו כללי בטיחות

מתחילת היום שני בני אדם נפצעו בינוני במהלך בניית הסוכה, במד"א פרסמו כללי בטיחות וביקשו: לא לגעת בחוטי חשמל חשופים, להימנע מטיפוס על משטחים גבוהים ובעיקר, להרחיק ילדים מאזור סכנה | כל הנחיות לסוכה בטוחה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/09/21 12:15 יא בתשרי התשפב

שני אנשים נפצעו במהלך בניית הסוכה, במד"א פרסמו כללי בטיחות
צילום: דוברות מד"א

עם תום צום יום הכיפורים התחילו ברחבי הארץ בבניית הסוכות לקראת החג בשבוע הבא, אולם המועד המשמח מסתמן עם מאפיינים לא בטיחותיים. מהבוקר (ו') שני גברים נפצעו במהלך בניית הסוכה, כאשר בפתח תקווה וגם בבני ברק פונו לבתי החולים שני בני אדם במצב בינוני. 

מוקדם יותר היום (ו') התקבל דיווח במוקד 101 במרחב ירקון על גבר שנפל מסולם במהלך הכנות לבניית סוכה בחצר בניין מגורים ברחוב דוד פרנקפוטר בפתח תקווה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח בילינסון גבר בן 48 במצב קשה עם חבלות ראש וגב.
פראמדיק מד"א עמית ברפמן סיפר: "הפצוע שכב בחצר הבניין כשהוא בהכרה וסובל מחבלות בפלג גופו העליון. סיפרו לנו שהוא נפל מסולם במהלך ההכנות של בניית הסוכה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קיבוע לציוד רפואי מיוחד על מנת לשמור על עמוד השדרה והגב ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו יציב".

לאחר מכן, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על גבר בן 46 שנפל מגובה של כ-5 מטרים במהלך גזימת סכך בחצר בניין ברחוב הרב הרצוג בני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח בלינסון במצב בינוני עם חבלות גפיים.

חובש בכיר במד"א ליפא הירש סיפר: "הפצוע שכב בחצר הבניין בסמוך לעץ כשהוא סובל מחבלות בגפיים. סיפרו לנו שהוא טיפס על סולם על מנת להגיע לצמרת העץ ולגזום סכך לסוכה ונפל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קיבועים ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים". 

במגן דוד אדום פרסמו מדריך בטיחות לקראת החג, וציינו כי מוקדם יותר החודש גבר בן 75 נהרג במהלך גיזום ענפי דקל לסכך. 
 
הכללים לבניית סוכה בטוחה

  •  בונים סוכה בחצר הבית? הקפידו לנעול נעליים סגורות, לנכש את הצמחייה הסמוכה שבתוכה עלולים להסתתר נחשים וזוחלים מסוכנים אחרים, וודאו כי דרכי הגישה אל הסוכה וממנה יהיו פנויים ממכשולים שונים, באופן שיאפשר יציאה מהירה מהסוכה בעת הצורך.
  • הקפידו למקם את הסוכה במרחק בטוח ממתקני חשמל ובלוני גז. הקפידו שלא להדליק אש בקרבת בלוני הגז או מתקני החשמל, אם ישנם, במהלך הקמת הסוכה.
  • בונים סוכה במרפסת בקומה גבוהה או על גבי פיגומים? הקפידו לוודא שלא ייפול אף חפץ כבד למטה, מחשש שיפגע בעוברים והשבים. בכלל זה, וודאו כי גגונים נפתחים ואדניות מקובעים היטב למקומם, וכי אין סכנה לנפילת קרשי הסוכה, חלקי סכך או כל חפץ אחר למטה.
  • במהלך הקמת דפנות הסוכה, יש להקפיד להרחיק מהאזור ילדים, על מנת שלא ייפגעו מחלק שעלול ליפול עליהם. בנוסף, יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו, באופן כזה שלא יאפשר את קריסתן. יש להקפיד במיוחד כאשר מדובר בדפנות עץ, או כל חומר קשיח אחר.
  •  במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. יש להתרחק מעמודי חשמל ומכבלי חשמל ולהיזהר לא לגעת בהם. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. את הסכך יש לחזק לגוף הסוכה, כך שלא יעוף ברוח ויפצע עוברי אורח.
  • במהלך חיבור הסוכה לחשמל, יש לשים לב שלא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. יש לוודא כי בטרם חיבור הסוכה לחשמל, השקעים תקניים ובטיחותיים לשימוש בשטח פתוח, ועמידים למים, על מנת להימנע מהתחשמלות. הימנעו מהתקנת כבלי חשמל שאינם תקינים בסוכה, שכן הדבר עלול לגרום לקצר חשמלי ולשריפה.
  • תליית קישוטים: אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. אסור לתלות קישוטים על חוטי החשמל ובסמוך לנורות החשמל שמאירות את הסוכה. יש להקפיד שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה במהלך קישוט הסוכה, ויש לוודא שמבוגר אחראי נמצא בסמוך ומשגיח עליהם כל העת. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ובמקרים קשים אף למוות. בכל מקרה של נפילה מגובה, יש להתקשר למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", באמצעותו יכולים צוותי מד"א לדעת היכן מיקומכם המדויק. אין להזיז את הנפגע ואין להרימו.
  • יש להימנע מלהשאיר נרות דולקים בתוך הסוכה ללא השגחה, ויש לתת את הדעת על מיקום הנרות בסוכה בכל עת, זאת במטרה להימנע משריפות בסוכה. הימנעו מלהשליך בדלי סיגריה בשטח הסוכה או בסמוך לה, על מנת למנוע אפשרות של שריפה.