מקומם המחבל הערבי שירה על בן יוסף לבנת הי"ד - זוכה מעבירת רצח

אל"מ נתנאל בנישו, זיכה את המחבל נואף פהד נואף בני עודה, אשר ירה לכיוונו של בן יוסף לבנת הי"ד בקבר יוסף בשכם לפני כ-10 שנים | רבקה, אמו של בן יוסף: "אותה מערכת רופסת שנתנה נשק לערבים בשכם היא זאת ששיחררה את הרוצח של בני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/09/21 17:25 ז בתשרי התשפב

המחבל הערבי שירה על בן יוסף לבנת הי"ד - זוכה מעבירת רצח
בן יוסף לבנת, צילום: באדיבות המשפחה

הרכב בראשותו של נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים, אל"מ נתנאל בנישו, זיכה את המחבל נואף פהד נואף בני עודה, אשר ירה לכיוונו של בן יוסף לבנת הי"ד בקבר יוסף בשכם, מעבירת הרצח, והותיר את הרשעות בעבירות של ירי לעבר אדם ושיבוש הליכי משפט בלבד. ההחלטה מגיעה במסגרת ערעור אותו הגישו התביעה הצבאית כנגד החלטת בימ"ש הצבאי שומרון אשר זיכה את נואף מעבירת הרצח והרשיע אותו בירי לעבר אדם ובשיבוש הליכי משפט והטיל עליו 6 שנות מאסר בלבד על מעורבותו ברצח.

נואף שוטר פלשתיני, אשר הספיק להשתחרר מבית הכלא לאחר שסיים לרצות את מאסרו, והועלה בדרגה במנגנוני הביטחון הפלשתינים, הואשם בכך שבשנת 2011 ברחבת קבר יוסף בשכם, יחד עם שני אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיני נוספים ירו ממרחק של כ-7 מטרים, לעבר רכבו של בן יוסף לבנת הי"ד, מהירי נפגע לבנת מכדור בצווארו ומצא את מותו. לאחר הירי פיזרו היורים אבנים בזירה במטרה לשבש את הראיות במקום.

אמו של בן יוסף לבנת, רבקה, אמרה בצער לאחר הדיון: "אותה מערכת הרופסת שנתנה נשק לערבים בשכם היא זאת ששיחררה את הרוצח של בני. אין ספק אצל אף אחד שהוא הרוצח, אבל בכל זאת שחררו אותו. אני לא רוצה שיגיעו לכאן עוד משפחות עם אותו מחבל, עם אותה סיטאוציה וזה מה שקורה. ואם הוא לא יגיע, זה נותן כח ועידוד לכל ערבי ולכל מחבל שזה מה שאפשר לעשות, ותראו יוצאים חופשי. זה חילול השם, טוב שאנחנו מאמינים בקב"ה כי הנקמה אצלו זה לא אצלנו".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחת לבנת, אמר כי "היום נעשה מעשה חמור, של שחרור לחופשי של המחבל שרצח את בן יוסף לבנת הי"ד. בית  משפט הצבאי לערעורים קיבל את פסק הדין השערורייתי של בית המשפט הראשון, שזיכה את המחבל מרצח, למרות שכולם אמרו שזה המחבל הרוצח. אין שום אפשרות אחרת, כמו שבית המשפט עכשיו אמר, אין שום תזה אחרת להסביר כיצד הוא נרצח מלבד אותו כדור שהמחבל ירה לכיוונו. השופט האשים את גופי החקירה בחקירה רשלנית, נכון החקירה לא נעשתה כראוי, וגם היו כאן קשיים אובייקטיבים בגלל שהפיגוע היה בשטח עוין, אבל אחרי כל זה, אם רוצים להעיר לגורמי החקירה הדרך היא לא על ידי שחרור מחבלים לחופשי".

בלייכר אמר כי מדובר בפגיעה בעם ישראל, "זה ביזיון ענק, לא נשאר לנו אלא לסמוך על היושב במרומים, שהוא ינקום את נקמתנו, לצערנו בתי המשפט הצבאיים עסוקים בפלפולים משפטיים, ולא מסוגלים לתת מענה פשוט כנגד מחבל טרוריסט שברור שרצח יהודי, לא נשאר אלא לסמוך על הקב"ה".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון אמר הערב כי בית המשפט קיבל החלטה שערורייתית. "משמעותה הראשונית היא פגיעה חמורה ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל אל מול המרצחים מבית היוצר של הרשות הפלסטינית. שרשרת מחדלים ובראשה אי חקירת כל המעורבים באופן מיידי בשטח הביאה לתוצאה ההזויה שמחבל שוחרר מבית הכלא ויצא לרחובות".