בפעם הראשונה: ראש הממשלה נפגש עם ראשי מועצת יש"ע

לראשונה בתפקידו הרשמי, נפתלי בנט נפגש היום עם ראשי מועצת יש"ע. הפגישה עסקה בחיזוק הרשויות המקומיות ופיתוח ההתיישבות באזור. יגאל דילמוני לחדשות כיפה: "הייתה פגישה טובה מאוד ואווירה חיובית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/09/21 18:19 ג בתשרי התשפב

בפעם הראשונה: ראש הממשלה נפגש עם ראשי מועצת יש"ע
צילום: ללא

ראש הממשלה נפתלי בנט, נפגש היום (ה') לראשונה עם ראשי מועצת יש"ע לפגישת עבודה, אשר במהלכה דנו בסוגיות פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון וחיזוק הרשויות המקומיות באזור. 

בנט, אשר בעצמו כיהן במשך שנתיים כמנכ"ל מועצת יש"ע, נפגש עם יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחיאני, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע, מתניה שפירא ומזכ״ל אמנה זמביש זאב חבר. בסיכום האירוע הוחלט על המשך עבודה משותפת לקידום הנושאים על סדר היום. 

ראש הממשלה אמר כי הבנייה ביו"ש לא צפויה להיעצר, ואפילו תימשך באותו הקצב שהיה בשנים האחרונות. ''אני מחויב להתיישבות'', הבהיר בנט. 

יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע מסר לחדשות כיפה כי הפגישה עברה בהצלחה. "הייתה פגישה טובה מאוד ואווירה חיובית, הפגישה עסקה בעיקר בנושא תוכניות הבנייה. הובטח שהנושאים שלנו יבחנו ובשבועות הקרובים נדע איך זה מתקדם". 

יחד עם זאת, רק לפני פחות מחודש אישר שר הביטחון בני גנץ, בעודו יושב בממשלת בנט, קידום של כ-1,000 יחידות לערבים בשטחי C, שטחים בשליטה ישראלית - ביטחונית ואזרחית.

שבוע לאחר מכן, דו"ח חדש של תנועת רגבים חשף כי ב-12 השנים שחלפו מאז ההכרזה של ראש הרשות הפלסטינית דאז, סלאם פאייד, על התכנית להקמת מדינה פלסטינית, הקימה הרשות מאה בתי ספר חדשים ובלתי חוקיים בשטח C כאשר חלק ניכר מהם הוקם במימון בינלאומי.

מניתוח הנתונים עולה, בין השאר, כי כ-30 בתי ספר נבנו על אדמות מדינה ועל אדמות סקר, שבעה נבנו בתוך שטחי אש המשמשים את צה"ל לאימונים, ארבעה בשמורות טבע, שישה באתרים ארכיאולוגיים ושלושה על אדמה פרטית. 19 מהמבנים הוקמו בשטח B אך הורחבו ללא היתר על קרקע סמוכה, בשטח C.