חוטובלי לכיפה: אני שמחה שלפיד הבהיר כי אמשיך לייצג את ישראל בבריטניה

לאחר שבדק ומצא שמהלך של מינוי שגריר חדש יהיה בעיתי מבחינה משפטית - והשגירה תמשיך בתפקידה עד סוף המינוי | היא ממלאת תפקידה כראוי ולכן אין מקום לשיקול פוליטי", נמסר מלשכתו של יאיר לפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/21 14:09 כא באלול התשפא

חוטובלי לכיפה: אני שמחה שלפיד הבהיר כי אמשיך לייצג את ישראל בבריטניה
ציפי חוטובלי, צילום: דוברות

לאחר ששר החוץ יאיר לפיד ניסה לקצר את כהונתה, החליט לבסוף לפיד לאפשר לשגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי, להשלים את שלוש שנות תקופת השליחות שלה שהחלו באוגוסט בשנה שערבה - כך פורסם היום (א') בוואלה.

בתגובה לפרסום אמרה חוטובלי לחדשות כיפה: "אני שמחה על הזכות לייצג את מדינת ישראל בבריטניה, יצאתי לשליחות של שלוש שנים ואני שמחה ששר החוץ הבהיר כי אין שום כוונה לשנות את זה".

מינויה של חוטובלי בשנה שעברה היה פוליטי, בימי הממשלה הקודמת. חוטובלי פרשה מתפקידה כשרת ההתיישבות לצורך שלוש שנים בממלכה המאוחדת. עם כניסתו למשרד החוץ, בדק לפיד את האפשרות למינוי חדש, גם הוא פוליטי. בסוף השבוע לאחר שהבין כי מדובר במהלך חריג ומורכב משפטית, מעין הפרת חוזה של הממשלה ומשרד החוץ,  הודיע לחוטובלי על השארתה בתפקיד. גורמים בלשכת שר החוץ אישרו את הפרטים ואמרו: "חוטובלי ממלאת את תפקידה כראוי ולכן אין מקום לשיקולים פוליטיים". 

לשר החוץ יש מכסה של 11 מינויים פוליטיים. לפיד קיבל מהממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו שלושה מינויים - חוטובלי, השגריר באו"ם גלעד ארדן והשגריר ברומא דרור אידר. חוץ מהשלושה האלה, לפיד הכריז על חמישה מינויים פוליטיים נוספים מאז כניסתו לתפקיד: 

  • השרה לשעבר יעל גרמן תמונה לשגרירה בפריז
  • השר לשעבר אסף זמיר לקונסול בניו יורק
  • חבר הכנסת לשעבר רונן הופמן ימונה לשגריר בקנדה
  • אמיר חייק שגריר באיחוד האמירויות
  • חבר הכנסת לשעבר שמעון סולומון לשגריר באנגולה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ולפיד החליטו הביאו יחד את מינויו של מייק הרצוג לשגריר בארצות הברית למשך כהונת הממשלה.


(ציפי חוטובלי, ארכיון כיפה)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן