בית המשפט: רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית, בעיכוב של 48 שעות

לאחר ההחלטה על המשפט החוזר, בית המשפט בנצרת הורה לשחרר את החשוד ברצח תאיר ראדה למעצר בית, ועיכב את ההחלטה ב-48 שעות לצורך הגשת ערר של הפרקליטות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/21 15:08 י באלול התשפא

בית המשפט: רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית, בעיכוב של 48 שעות
רומן זדורוב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר 15 שנה: בית המשפט המחוזי בנצרת הורה היום (ד') לשחרר את רומן זדורוב, החשוד ברצח הילדה תאיר ראדה, למעצר בית, זאת לאחר שהתברר כי עמד בתנאי השחרור שנקבעו לו. הפרקליטות הביעה את התנגדותה וביקשה עיכוב של 48 שעות לצורך הגשת הערעור לבית המשפט העליון. 

כזכור, ביום חמישי שעבר אישרה מנהלת הפיקוח על האיזוק האלקטרוני כי הבית שבו אמור לשהות זדורוב במהלך המעצר עומד בתנאים. בית הוריה של אולגה, רעייתו של זדורוב, נבדק בשבוע שעבר כאשר נציג מטעם המנהלת הגיע למקום כדי לבדוק האם הוא עומד בתנאים לשהות המעצר. לאחר שנבחנה המערכת והסביבה הוחלט כי המקום עומד בדרישות בית המשפט. 

בתחילת החודש בית המשפט המחוזי בנצרת הודיע כי נענה לבקשתו שלן זדורוב, והוא ישוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, זאת במהלך המשפט החוזר שצפוי להיערך לו. 

השחרור אושר בכפוף לתנאים הבאים:  

  • חוות דעת של מינהלת האיזוק האלקטרוני ופיקוח 24 שעות ביממה
  • כל יציאה תדרוש אישור בית המשפט ותיעשה בליווי מפקח.
  • זדורוב יידרש להפקיד 150 אלף שקלים ועוד 200 אלף שקלים ערבות עצמית. גם המפקחים שיוצמדו לו ידרשו להפקיד ערבות בסך 150 אלף שקלים. 

 בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.
לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר.
לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית.