עיר חדשה בישראל: באר יעקב משדרגת סטטוס

שרת הפנים הודיעה על החלטתה לשנות את המעמד המוניציפלי של באר יעקב וכעת תהפוך ממועצה מקומית לעירייה. "שמחתי מאד להתקשר לניסים גוזלן ולבשר לו שמעכשיו הוא ראש עיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 09:24 ל באב התשפא

עיר חדשה בישראל: באר יעקב משדרגת סטטוס
כבר לא מועצה מקומית. בניין המועצה בעיר, צילום: מיכאלי, רישיון-השימוש

שרת הפנים הודיעה היום (א') על החלטתה לשנות את המעמד המוניציפלי של באר יעקב וכעת תהפוך ממועצה מקומית לעירייה. באר יעקב מונה כ-28,000 תושבים ומצויה בתנופת גידול ופיתוח, כולל תכניות מאושרות שצפויות להכפיל ואף לשלש את אוכלוסייתה בשנים הקרובות. 

קיימים בה מאפיינים עירוניים הבאים לידי ביטוי בבינוי אינטנסיבי בצפיפות גבוהה, עירוב שימושים, התחדשות עירונית, עסקים ומוסדות ציבור אזוריים. כלל המדדים הכלכליים מעידים על כך שבאר יעקב הינה רשות חזקה ותוכל להתמודד מבחינה כלכלית עם גידול האוכלוסייה. שרת הפנים, איילת שקד: "שמחתי מאד להתקשר לניסים גוזלן ולבשר לו שמעכשיו הוא ראש עיר".

איילת שקד חותמת על האישור להפוך את באר יעקב לעיר

איילת שקד חותמת על האישור להפוך את באר יעקב לעיר צילום: ללא

עוד הודיעה השרה, "קיבלתי את עמדת כלל גורמי המקצוע וחתמתי היום על ההחלטה שתהפוך את באר יעקב לעיר". לפי שקד "זהו צעד חשוב שמעיד על הבעת אמון בראש המועצה, ניסים גוזלן שלקח את באר יעקב צעד קדימה ודאג לפיתוחה ושגשוגה. באר יעקב היא רשות מקומית חזקה שקולטת מגורים ותורמת רבות להתמודדות עם משבר הדיור וכן הוכיחה ניהול תקין עם יציאתה מתכנית הבראה במרץ 2021 ועמידה בכלל היעדים שהוצבו לה. מזל טוב לעיר באר יעקב".