לאחר הטרגדיה בנח"ל: מונה מפקד חדש לחטיבה

פחות מחודש לאחר מותו הפתאומי של מפקד הנח"ל אל"מ שרון אסמן ז"ל, הודיע היום הרמטכ"ל מינויו של אל"מ אורן שמחה למפקד החדש, המינוי מותנה באישור שר הביטחון גנץ

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/07/21 14:50 יג באב התשפא

לאחר הטרגדיה בנח"ל: מונה מפקד חדש לחטיבה
אל"מ אורן שמחה , צילום: דובר צה"ל

שלושה שבועות לאחר מותו הפתאומי של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שנכנס לתפקידו שלושה ימים לפני כן, הודיע היום (ה') דובר צה"ל על מינוי חדש לתפקיד. "בדיון שהתקיים היום בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סוכם כי אלוף-משנה אורן שמחה ימונה למפקד חטיבת הנח״ל. המינוי מותנה באישור שר הביטחון, בני גנץ".

אל"מ שמחה הוא בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, ותואר שני בלימודי ביטחון מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לשלושה.

שמחה, בן 42, התגייס לשייטת 13 בשנת 1998 ובהמשך פיקד על פלחה"ן נח"ל ובתפקידי פיקוד שונים בשייטת. בשנים האחרונות הוא עמד בראש גדוד הסיור של הנח"ל ובהמשך אף מונה למפקד חטיבת עציוני וחטיבת הגולן והחרמון. הוא בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, ותואר שני בלימודי ביטחון מאוניברסיטת חיפה.

צילום: דובר צה"ל

אסמן, בן 42 במותו, נפטר במפתיע שלושה ימים לאחר שקיבל את הפיקוד על חטיבת הנח"ל, הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות. מסע ההלוויה נערך בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי, אשר ספד לו: "לבך הפסיק לפעום ולב העם החסיר פעימה". בני המשפחה הודיעו כי הסכימו לתרומת אברים. קרניות עיניו הועברו לתרומה. 

בבוקר יום חמישי יצא אל"מ אסמן לריצה בבסיס יחד עם רופא החטיבה ומפקדים נוספים. לאחר מכן נכנס הצוות למנוחה לפני אימון הרמת משקולות. בזמן ההפוגה התמוטט אסמן ומפקדים ששהו לידו ניסו לבצע בו החייאה. בהמשך הוזעקו צוותים רפואיים, בראשות רופא חטיבת הנח"ל, שביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.