תיעוד חדש מרגעי החטיפה של רגב וגולדווסר | צפו

רשת הטלוויזיה בלבנון פרסמה תיעוד מרגעי חטיפת החיילים שהובילו לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בסרטון נראים לוחמי ארגון הטרור גוררים את דמויותיהם לעבר לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 22:45 ג באב התשפא

תיעוד חדש מרגעי החטיפה של רגב וגולדווסר | צפו
צילום: צילום מסך

15 שנה עברו מאז מלחמת לבנון השנייה וארגון הטרור חיזבאללה ממשיך בלוחמה פסיכולוגית מעוותת. היום (ב') פרסמה תחנת הטלוויזיה "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה פרסמה תיעוד מאירוע חטיפת החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר שאירעה בשנת 2006.

בסרטון נשמעות הפגזות רבות ולוחמי הארגון נראים בעודם תוקפים רכב צבאי מסוג האמר, לאחר מכן הם גוררים את החיילים הפגועים, ואחרי שהם נמצאים כבר בשטח הלבנוני מפציצים את הרכב. למרות הפרסום, הקפידו ברשת הטלוויזיה לטשטש ככל האפשר את דמויותיהם של החיילים הישראלים, כדי להמשיך את הערפול בנוגע למצבם בעת החטיפה, למרות שככל הנראה הם כבר לא היו בין החיים. 

לא מדובר בתיעוד הראשון שמתפרסם בציבור. כבר בשנת 2012 וגם בשנת 2018 שחרר חיזבאללה תיעוד של רגעי החטיפה, אז נראו לוחמי הטרור מפציצים האמר צה"לי. 

באירוע, שהתרחש ב-12 ביולי 2006, תקפו לוחמי חיזבאללה שני כלי רכב של צה"ל והרגו שלושה חיילים. שלושה נוספים נפצעו קשה ושניים נחטפו.  לאחר האירוע יצאה ישראל למלחמת לבנון השנייה. גופותיהם של רגב וגולדווסר הוחזרו ארצה כעבור שנתיים במסגרת עסקת חילופי שבויים, אשר במהלכה שוחרר הרוצח סמיר קונטאר.