לקראת ט' באב משרד החקלאות מתריע: עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים

בשל רצף מועדים – צום ט' באב ולאחריו חג הקורבן המוסלמי עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק. הסיבה: היעדרות צפויה של עובדים במשחטות בשל הצום והסמיכות לחג הקורבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 10:38 ג באב התשפא

משרד החקלאות מתריע: עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים
צילום: Yossi Aloni/Flash90

בשל רצף מועדים – צום ט' באב (18.7.21) ובצמידות אליו חג הקורבן המוסלמי (החל מ-19.7.21) עשוי להיות מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק, כך התריע הבוקר (ב') משרד החקלאות.

בצום ט' באב אין שחיטה במשחטות ההכשרות, ובחג הקורבן שמתחיל ביום למחרת וחופשתו נמשכת עד לסוף אותו שבוע גם לא מתקיימת שחיטה ברוב המשחטות. ההמלצה לצרכנים שמעוניינים בכך, היא לרכוש עוף טרי בסוף השבוע של ה-16-15 ביולי. אספקת העוף הטרי צפויה להתחדש ברשתות השיווק ב-25 ליולי.

במשרד החקלאות הסבירו כי בכל שנה המשחטות מצמצמות את השחיטה בתשעת הימים הקודמים לצום ט' באב, בגלל שחלקים מהאוכלוסייה נמנעים מאכילת בשר בתשעת הימים. אך השנה, בשל צמידות הצום לחופשת חג הקורבן, המשחטות נערכות לעבודה בתפוקה מלאה בשבוע הקודם לצום. עם זאת, לאור העובדה כי במהלך כל השבוע שבין 18.7.21 ל-25.7.21 לא צפויה פעילות במשחטות לאור חופשת חג הקורבן, צפוי מחסור בעוף טרי בלבד בכל אותו שבוע.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר ציינו כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור, ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים. לאור הגברת פעילות המשחטות טרום צום ט' באב, יהיה מלאי מספיק של עופות טריים כדי לכסות את הביקוש הצפוי בשבוע שלפני ט' באב.