בנט: "על האופוזיציה לגלות אחריות לאומית" | נתניהו: "הממשלה עסקה במכירת חיסול עם עבאס"

ראש הממשלה קרא לחבריו במפלגות המחנה הלאומי לתמוך בחוק האזרחות, לאחר מכן, ראש האופוזיציה תקף: "ממשלה שלא מסוגלת לשמור על אופיה היהודי של ישראל לא ראוי לכהן יום אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 15:30 כה בתמוז התשפא

בנט: "על האופוזיציה לגלות אחריות לאומית" | נתניהו: "הממשלה עסקה במכירת חיסול עם עבאס"
בנט ונתניהו , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט, פתח (ב') את ישיבתה השבועית של סיעת ימינה במשכן הכנסת, ושלח עקיצה לעבר האופוזיציה כבר בראשית דבריו. בנט התייחס לאחר מכן לסערת חוק האזרחות שנפל הבוקר בוועדה המסדרת, ואמר כי על האופוזיציה לגלות אחריות לאומית, "יש דברים שלא משחקים איתם". 

"המרחק בין לשכת ראש הממשלה לבין הכנסת הוא בערך 2 דקות נסיעה", תיאר בנט בהומור. "אבל לפעמים זה מרגיש כאילו מדובר בכוכב אחר. גם אני וגם אתם מגיעים לכאן מתוך יום עמוס עשייה, מהעולם האמיתי, שבו עובדים למען אזרחי מדינת ישראל ומזיזים הרבה מאוד דברים שהיו תוקעים במשך שנתיים. מטפלים בבעיות כמו עובדים סיעודיים לאלפי משפחות במצוקה, סגירת הפרצה שהייתה קיימת שנה וחצי בנתב"ג, חיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל והביטחון הלאומי בשיחה טובה עם הנשיא פוטין, ועוד".

"ואז מגיעים לכאן, ובמקביל לעשייה האמיתית אנחנו רואים פה אינספור משחקים ילדותיים וניסיונות של האופוזיציה להתיש אותנו באלף תרגילים וקונצים. זה בסדר, זו דמוקרטיה ואנחנו יודעים לעשות גם וגם.
אבל יש נקודות שבהן בכל זאת גם באופוזיציה צריך לגלות אחריות לאומית". 

"ראש הממשלה קרא למפלגות המחנה הלאומי באופוזיציה לתמוך בחוק: "יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום והמדינה צריכה שליטה על מי נכנס אליה ומי מתאזרח בה. הכנסת אלפי פלשתינים, אזרוח שלהם ופגיעה בביטחון המדינה בשביל עוד רבע נקודה פוליטית – זה פשוט לא הדבר הנכון לעשות".

לסיום אמר בנט: "אנחנו מתקדמים. אנחנו נביא את החוק להצבעה ונפעל בצורה ממלכתית לטובת ביטחון המדינה ולטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

נתניהו: "בנט רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי"

ראש האופוזיציה פתח את ישיבת סיעת הליכוד ממש לאחר שבנט סיים את דבריו, וטען כי "בימים האחרונים הצענו לקואליציה פתרון ציוני פשוט: אמרנו להם, בואו נאריך בחודשיים את החוק הקיים ונעביר מייד, עוד היום, את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. הם סירבו. במקום לקיים מו״מ איתנו, הממשלה הייתה עסוקה במכירת חיסול למנסור עבאס כדי לשכנע אותו להעביר את החוק. 

בנט רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי".

"הרי כדי להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים, בנט בישל דייסה. הוא נתן למרצ, נתן לרע״מ, נתן ללפיד, נתן למפלגת העבודה, ולמי לא נשאר? לימין לא נשאר. בנט, הקמת ממשלה? אמרת שהיא ציונית, שהיא ״10 מעלות ימינה״, אז בבקשה. תוכיח. תעשה קודם כל את מה שכל ממשלת ימין עשתה בלי בעיה". 

נתניהו חזר בסוף דבריו וקרא לבנט לתמוך בחוק יסוד ההגירה: "אם אכפת לך מהמדינה ולא מהכיסא שלך, אם אתה באמת רוצה למנוע הגירה פלשתינית לישראל, אתה מוזמן לקבל את ההצעה שלנו: להעביר היום את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית ולהאריך את החוק הקיים תוך חודשיים, ובתוך החודשיים הללו נשלים את חקיקת חוק יסוד ההגירה בקריאה שנייה ושלישית".