הונדורס חונכת שגרירות בירושלים

ראש הממשלה נפתלי בנט אירח את נשיא הונדורס לצורך חנוכת שגרירות המדינה בירושלים: "אתה תירשם בדפי ההיסטוריה כמי שעשה מעשה אמיץ ומעשה נכון למען מדינת ישראל" | מאוחר יותר ייפגש נשיא המדינה הזרה גם עם ראש האופוזיציה נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 14:36 יד בתמוז התשפא

הונדורס חונכת שגרירות בירושלים
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארנדדס, שנחת אמש בישראל, נפגש היום (ה') עם ראש הממשלה נפתלי בנט במשרדו בירושלים. השניים נשאו דברים בהצהרה לתקשורת, ולאחר מכן יחנכו את שגרירות המדינה הזרה בגן הטכנולוגי בירושלים, יחד עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. בפגישה ישתתפו גם שרי החוץ, הנשיאות ורשות המיסים של הונדורס. מאוחר יותר ייפגש נשיא המדינה ממרכז אמריקה עם יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. 

הונדורס היא המדינה הרביעית שפותחת שגרירות בבירת ישראל בשנים האחרונות, אחרי ארצות הברית, גואטמלה וקוסובו. מהלך שהתחיל עוד בימיו של ראש הממשלה הקודם נתניהו, עם החלטת נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ על העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. 

"פתיחתה מחדש של שגרירות ישראל בטגוסיגלפה והסכמי שיתוף הפעולה עליהם נחתום עכשיו, הם מפגן נוסף לידידות העמוקה ולקשר העמוק בין המדינה היהודית, מדינת ישראל, לבין העם והמדינה ההונדורנית בהנהגתך", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, "אדוני הנשיא, אתה חבר אמת של ישראל. לעם היהודי יש זיכרון ארוך, ואתה תירשם בדפי ההיסטוריה כמי שעשה מעשה אמיץ ומעשה נכון למען מדינת ישראל". 

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בנט המשיך ודיבר על המצב הביטחוני בישראל, אשר משפיע על מעמדה בעולם. "כבוד הנשיא, תחת הנהגתך, הונדורס עומדת באופן עקבי לצד ישראל במוסדות הבינלאומיים כשזה לא תמיד פופולארי, ולפעמים זה גם כרוך בתשלום מחיר. זו עדות לחברות, הנכונות לעשות פעולות כולל תשלום מחיר. אני רוצה להודות לך ולציבור בהונדורס על התמיכה הזו". 

"ראינו את זה גם לאחרונה במבצע "שומר החומות", במהלכו ירה ארגון הטרור חמאס אלפי רקטות לעבר אזרחי ישראל, תוך שהוא משתמש בציבור העזתי, נשים, ילדים ומבוגרים, כמגן אנושי, בצורה צינית. זה פשע מלחמה כפול: ירי על אזרחי ישראל ופגיעה מיידית באזרחי ותושבי עזה. לצערנו, חמאס בוחר, באופן עקבי, במקום להשקיע בחינוך, בתשתיות, בפיתוח כלכלי, להשקיע בטרור. מה שהיה לא יהיה. ביחס לעזה, הכלל שלנו פשוט: מעשיהם יקרבום, ומעשיהם ירחיקום. הם ייבחנו לא במילים, אלא בפעולות".

באשר ליחסים המתהדקים בין שתי המדינות, אמר בנט כי "שיתוף הפעולה בינינו מגוון וכולל מסחר, חקלאות, מים, דרך סוגיות מדיניות וביטחוניות. בשנה האחרונה התייצבנו כולנו יחד להילחם בנגיף הקורונה, ועדיין כל מדינה בדרכה מתמודדת מול הפנדמיה. יש לנו גם מטרה להעמיק את שיתוף הפעולה וסיכמנו על הרחבה לתחומי ההיי-טק והסייבר ולתחומים נוספים".

בתום הפגישה, חתמו שרי החוץ על מזכר הבנות בין המדינות, אשר מתייחס לתכניות ופרויקטים בתחומי החקלאות, ניהול מקורות מים, בריאות, חינוך ושיתוף מידע לפיתוח חדשנות. בנוסף, נחתם הסכם העסקת בני ובנות זוג של נציגים דיפלומטיים, מנהליים, קונסולריים וטכניים במשלחות דיפלומטיות לצורך קבלת היתר עבודה מחוץ לשגרירות. 

ראש הממשלה חתם את דבריו בהזמנה לבבית: "אדוני הנשיא, הגברת הראשונה, ברוכים הבאים לירושלים – ביתנו הוא גם ביתכם".