ועדת החקירה לאסון מירון | קרעי: "נקמה בשלטון היוצא"

זה לקח כמעט 50 ימים ושתי ממשלות אבל בסוף הגיע האישור לפתיחת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. בזמן שהממשלה אישרה את ההצעה כמעט פה אחד, באופוזיציה היו מי שבחרו דווקא להעביר ביקורת: "הממשלה אינה מחפשת פתרון אמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 14:36 י בתמוז התשפא

ועדת החקירה לאסון מירון | קרעי: "נקמה בשלטון היוצא"
צילום: omer Neuberg/Flash90

אחרי חמישים יום ולא מעט לחץ ציבורי הממשלה הנכנסת אישרה היום (א') את הקמת ועדת החקירה הממלכתית שתחקור את אסון מירון. הקואליציה תמכה בהחלטה שהיוותה חלק מההסכמים הקואליציוניים אבל באופוזיציה שלא תמכה בוועדת החקירה מתכונתה הנוכחית היה מי שבחר דווקא לתקוף.

ח"כ מאיר פורוש מיהדות התורה, אמר בתגובה להחלטה כי: "במצבנו הנוכחי אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פתרון אמיתי לנושאים של החרדים ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי. ימים יגידו איזה קלקולים הועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ".

גם ח״כ אורי מקלב הגיב להחלטה, בראיון לרדיו קול ברמה אמר כי: "אם מישהו חושב שנצעק גוואלד כנגד ועדת החקירה הוא טועה. אין לנו בעיה עם חקירה ולא מנסים לטייח, אבל אנחנו רוצים פתרון שלא נגיע לל״ג בעומר ושום דבר לא ישתנה".

בפורום משפחות הרוגי מירון בירכו את החלטת הממשלה, ומסרו כי: "מדובר בהחלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט, אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף. ההחלטה לכאורה היא הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו".

הבוקר התראיין ח"כ שלמה קרעי מהליכוד לכל ברמה ותקף את ועדת החקירה, קרעי אמר על ההחלטה כי: "הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון זאת נקמה בשלטון היוצא. יש חקירות שמתקיימות מאז רגע האסון, המשטרה ומח"ש חוקרים, ומבקר המדינה בודק". ועדת חקירה ממלכתית תתנהל בעצלתיים".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי: "הקמת וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון היא מבורכת. זה המעשה הצודק למען הקורבנות ומשפחותיהם, והמעשה האחראי למען שמירה על חיי אזרחים ומניעת האסון הבא".