נתניהו בנאום אחרון כרה"מ: "אמשיך בשליחות הגדולה של חיי"

ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, בנאום ראשון אחרי 12 שנות שלטון, התייחס למעבר לאופוזיציה: "נלך בגו זקוף", טען כי בנט לא יוכל לסרב לדרישות ארצות הברית והבהיר: "עוד אחזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/21 17:17 ג בתמוז התשפא

נתניהו בנאום אחרון כרה"מ: "אמשיך בשליחות הגדולה של חיי"
נתניהו בנאומו האחרון, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

אחרי 12 שנות שלטון רצופות, ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נאם היום (א') במליאת הכנסת וסיכם את תקופתו הארוכה בראשות הממשלה. נתניהו התייחס למעבר של הליכוד לאופוזיציה אחרי שנים רבות ואמר: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים וכשליח ציבור נבחר של למעלה ממיליון ישראלים שהצביעו לליכוד בהנהגתי ועוד מיליון אזרחים שהצביעו למפלגות שיהיו חלק מהממשלה. בזכותם ולמענם אמשיך למלא את השליחות הגדולה של חיי".

"ההישגים שלנו הפכו את ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית", המשיך יו"ר האופוזיציה הנכנס, "זו הדרך שלי ושל חבריי למחנה הלאומי, חבריי לימין האמיתי, ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגו זקוף, עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו". 

"שמעתי את מה שבנט אמר על הגרעין ועכשיו אני מודאג שבעתיים", אמר נתניהו, והסביר כי, "בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא אומר. הוא ילחם באיראן כמו שלא ישב עם לפיד ועבאס. לבנט אין את הכוח ואין את כוח העמידה בנושא. ראש ממשלה חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארצות הברית. באיראן חוגגים היום".

"באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית. יש לי מסר בשבילם: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק. ועוד מסר: We’ll be back - soon. איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת בעד עקירת יישובים?".

"התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה", פנה נתניהו לחברי הקואליציה הנכנסים, "רק כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות כאלה אני מביס כל אחד מכם. אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו 6 מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל. כל הסקרים בלי יוצא מן הכלל מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה - ולא אתכם".

"אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטים נגד מועמדותי, נוסח צפון קוריאה ואיראן, כדי לשמור על המשטר שלכם.  בעוד אני נלחם באיראן אתם מביאים חוקים מאיראן. ממשלה שמדירה 56 מנדטים של ימין אמיתי היא לא ממשלת אחדות. זאת ממשלה רעננה-מראענה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן