גנץ מגיב לבקשת נתניהו שלא לפנות את הישוב אביתר: "אין לך כל סמכות"

שר הביטחון משיב לפניית ראש הממשלה מאתמול בה ביקש לבדוק את הקרקע עליה הוקם הישוב, ואומר כי אינו זקוק לאישורו בנושא זה. "אין הוראה כלשהי בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יהודה ושומרון טעונה אישור ראש ממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/21 13:12 ל בסיון התשפא

גנץ מגיב לבקשת נתניהו שלא לפנות את הישוב אביתר: "אין לך כל סמכות"
גנץ ברקע הישוב אביתר בשומרון, צילום: פלאש 90, דוברות נחלה

שר הביטחון בני גנץ הגיב היום (ה') לפנייתו מאתמול של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לצו התיחום באביתר. נתניהו ביקש להימנע מביצוע פעולת אכיפה נגד הישוב, גנץ השיב: "אין לך כל סמכות בנוגע לצווי תיחום".

לשכת שר הביטחון פנתה היום ללשכת ראש הממשלה במענה הבוקר ובפניה שהועברה, נכתב כי שר הביטחון לא זקוק לאישור ראש הממשלה בנושא. "אין הוראה כלשהי בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יהודה ושומרון טעונה אישור ראש ממשלה".

עוד נכתב במענה: "מבלי להידרש לשאלות המורכבות הכרוכות בקביעת מעמד קרקע באזור, עצם הקמת המאחז הינה פעולה בלתי חוקית שהיקפה ומאפייניה חריגים. נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת צו התיחום, וזאת לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הביטחוניים והמשפטיים הרלבנטיים".

מתנועת נחלה, שחידשה את ההתיישבות בישוב אביתר, נמסר: "אנו סומכים על שר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ שכציוני ואוהב הארץ הוא יאפשר את הקמת היישוב, אזור היישוב אביתר הוא אדמות לאום ושטח אסטרטגי מהמעלה הראשונה".

נזכיר, כי נתניהו פנה אתמול לגנץ בקריאתו לבחון את הסדרת היישוב. "כפי שוודאי ידעו לך צו תיחום הינו צעד חריף בו נעשה במקרים חריגים ביותר וכשאין אפשרות לשימוש באמצעי האכיפה האחרים. לאור זאת, צו מסוג זה טעון את אישורו של ראש הממשלה, כפי שהיה נהוג גם בעבר". 

"יתרה מכך", המשיך נתניהו בפנייתו. "במקרה ז ועל פי העובדות שנמסרו לי, השטח עליו הוקם האתר הינו לכאורה שטר סקר הניתן להכרזה כאדמת מדינה. אשר על כן, הפעולה הנכונה בשלב זה היא בדיקה מזורזת של האתר טרם קבלת החלטה בנושא. אבקש להימנע מביצוע פעולת אכיפה עד להשלמת הבדיקה כאמור".