סקר בארצות הברית: יהודי אמריקה מרוצים מתפקודו הכללי של הנשיא ביידן

הציבור היהודי בארה"ב תומך בנשיא האמריקאי אך קיימת חוסר תמימות דעים בקרבו בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. סקר הוועד היהודי-האמריקאי מצא כי 55% מיהודי ארה"ב תומכים בגישתו של הנשיא ביידן, 32% מתנגדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 19:58 כב בסיון התשפא

סקר בארצות הברית: יהודי אמריקה מרוצים מתפקודו הכללי של הנשיא ביידן
צילום: shutterstock

לצד האיום הגובר מצד איראן בסוגיית הגרעין, סקר חדש שמפרסם היום (ד') הוועד היהודי-האמריקאי (AJC), מוצא כי בקרב הקהילות היהודיות בארצות הברית יש רוב שתומך בגישתו של הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, בטיפול בנושא זה. אל מול 55% שתומכים בשיטתו, ניצבים 32% שמתנגדים לה.

עוד עולה מהסקר כי הקהילות היהודיות בארה"ב מרוצות מתפקודו הכללי של הנשיא ביידן (70%), ופרט בניהול היחסים עם ישראל (58% תמיכה), בניהול המאבק באנטישמיות (64% תמיכה) ובניהול משבר הקורונה (79% תמיכה).

בנוגע ליחסי ישראל-ארה"ב, 76% מהיהודים האמריקאים שנשאלו העידו כי לדעתם מערכת היחסים חזקה, אל מול 20% שמרגישים שהיא חלשה.

מרבית האזרחים בארה"ב תומכים בישראל במאבק מול ארגוני הטרור

בשבוע שעבר, ערכה רשת פוקס ניוז האמריקאית סקר, ממנו עולה כי מרבית האזרחים בארה"ב תומכים בישראל בכל הנוגע למאבק מול ארגוני הטרור. למעלה ממחצית מהם תומכים ברעיון לפיו ארה"ב תסייע במימון נשק והעברת כסף לישראל. הסקר, שפורסם מראה כי מעל מחצית מהמצביעים (59%) טענו שהם תומכי ישראל, בעוד שפחות משליש (24%) מזדהים עם הפלשתינים. 

עוד הראה הסקר, כי 51% בקרב המצביעים תומכים בהענקת סיוע כספי לצה"ל ומכירת נשק לישראל, לעומת פחות ממחצית (44%)  שמתנגדים לכך.

באשר לחלוקה המפלגתית בתוך המדינה, עולה כי הרפובליקנים ממשיכים להביע תמיכה בישראל. 78% תומכים בישראל, בעוד שרק 10% נותנים את קולם לפלשתינים. לעומתם, הדמוקרטים אמנם הביעו תמיכה באחוזים נמוכים יותר, אך עדיין גבוהים באופן משמעותי לטובת ישראל. פחות ממחצית מהם, 42% הביעו תמיכה בישראל ואילו 32% מצדדים בצד הפלשתיני.