נתניהו נפגש עם מרים פרץ: "שני המועמדים ראויים"

ראש הממשלה נפגש עם המועמדת לנשיאות מרים פרץ, הביע את הערכתו אליה, והבטיח: "בליכוד יהיה חופש הצבעה בבחירות". מחר הוא צפוי להיפגש עם המועמד השני לנשיאות - יצחק הרצוג

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/05/21 17:30 יט בסיון התשפא

נתניהו נפגש עם מרים פרץ: "שני המועמדים ראויים"
מרים פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד שלושה ימים נותרו לבחירות לנשיאות המדינה, ושני המועמדים הסופיים ממשיכים במרוץ להשגת תמיכתם של חברי הכנסת. היום (א') נפגש ראש הממשלה עם המועמדת לתפקיד מרים פרץ והביע את הערכתו לסיפור חייה, אישיותה ופועלה.

"מדינת ישראל מתברכת בשני מועמדים ראויים לנשיאות", אמר נתניהו והוסיף כי, "הוא מחויב לעמדה שהביע בעבר, לפיה בליכוד יהיה חופש הצבעה בבחירות הקרובות לנשיאות". ראש הממשלה לא צפוי להביע תמיכה פומבית באחד המועמדים.

נתניהו בהצהרה

נתניהו, חופש הצבעה בבחירות צילום: צילום מסך

פרץ, כלת פרס ישראל למפעל חיים, הגישה את מועמדותה לתפקיד נשיאת המדינה לאחר שנים רבות של עשייה חינוכית. בהצהרתה הבטיחה לייסד "בית של שלום ואיחוד". 

הנני", כתבה פרץ, "הימים הקשים שעוברים על כולנו הביאו אותי לקבל החלטה עליה חשבתי רבות בחודשים ובשבועות האחרונים, להתמודד על תפקיד נשיאת המדינה. לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי על תפקיד נשיאת מדינת ישראל. רצה הגורל וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי כשברקע קולות הטילים, וצה"ל יחד עם כוחות הביטחון האחרים פועלים להגנה על אזרחי המדינה. אך דווקא בעת הקשה הזו, כשהמדינה שלנו עומדת למבחן, זה הזמן לאחדות".

מאה ועשרים חברי הכנסת צפויים ביום רביעי הקרוב להכריע בהצבעה חשאית מי הדמות הבאה שתיכנס למעון הרשמי בשכונת טלביה. במידה ותיבחר, תהיה זו האישה הראשונה בהיסטוריה שמכהנת בתפקיד נשיאת מדינת ישראל. 

פגישה זו באה בעקבות ההזמנה ששלח נתניהו ביום רביעי האחרון לשני המועמדים לנשיאות, מרים פרץ ויצחק בוז'י הרצוג. עם האחרון נתניהו צפוי להיפגש מחר.