יוצא מהצללים: דוד ברנע הוא ראש המוסד הבא

אחרי שהיועמ"ש אישר, נתניהו הודיע על מינויו של ברנע לתפקיד ראש המוסד החדש, שייכנס לתפקידו כבר בשבוע הבא, במקום ראש המוסד היוצא יוסי כהן | "המשימה הראשונה", פנה ראש הממשלה לברנע, "היא למנוע מאירן נשק גרעיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 17:22 יג בסיון התשפא

יוצא מהצללים: דוד ברנע הוא ראש המוסד הבא
צילום: עמוס בן גרשון

מינוי בכיר בצמרת הביטחון של ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ב') על ראש חדש לארגון הצללים הישראלי. דוד ברנע יחליף את יוסי כהן וישמש כראש המוסד, החילוף יתבצע בפועל בעוד כשבוע כשיוסי כהן יסיים את תפקידו.

ראש הממשלה נתניהו הודיע על המינוי בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הענקתי היום עם ראש המוסד יוסי כהן את פרס רה״מ למבצעי מוסד והודעתי על מינויו של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא." ברנע שימש עד כה בשלל תפקידים בארגון החשאי, כאשר בתפקידו הנוכחי שימש כסגנו של יוסי כהן ראש המוסד היוצא. יוסי כהן הנחשב למקורב לראש הממשלה נתניהו מסיים שירות ארוך במוסד אחרי שהיה פעיל בארגון כ-38 מתוכם בחמש וחצי השנים האחרונות שימש כראש המוסד. 

דוד (דדי) ברנע, בן 56, שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל. לברנע תואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק. שימש כמנהל עסקי בכיר בבנק להשקעות בארץ. התגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף ושובץ באגף מבצעי. לאחר מכן, היה מפקד יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל. בין השנים 2013-2019 פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו 4 פרסי ביטחון ישראל. משנת 2019 ועד היום מכהן ברנע בתפקיד סגן ראש המוסד. בתחילת חודש יוני ייכנס ברנע לתפקידו כראש המוסד. ברנע נשוי ואב לארבעה.

ראש המוסד החדש, דוד ברנע

ראש המוסד החדש, דוד ברנעצילום: ללא

בטקס בו העניק את הפרס החמיא נתניהו לארגון המוסד ואמר: "בתי הקולנוע יפתחו בקרוב, אין שם סרט אחד שמשתווה למבצעים שלכם, נהיה יותר ויותר קשה לאשר את המבצעים שלכם, כל מבצע הולך ונהיה יותר ויותר נועז, ג'יימס בונד פראייר לידכם. המבצעים חובקי העולם מבוצעים על ידי כל אחד מכם, ובאמצעותך יוסי כהן".

נתניהו הודיע על המינוי ואמר: "אני מודיע על מינוי קבוע לראשות המוסד כדי שהמוסד ומדינת ישראל ימשיכו בדרך ההישגים להבטיח את בטחון ישראל, והמשימה הראשונה היא למנוע מאירן נשק גרעיני, זאת משימת העל. אני מעריך את ארה"ב על העמידה לצדנו אבל אנחנו מחויבים לקבל החלטות אמיצות ועצמאיות ונעשה הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. אני נותן לכם גיבוי ודחיפה כדי להשמיד את כלי ההשמדה של אויבנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן