סמוטריץ': "יש מטומטמים שעדיין מספרים לעצמם שהכל עניין של קיפוח"

יו"ר הציונות הדתית מתייחס הבוקר להרס הרב שגרמו אזרחי מדינת ישראל הערבים, במהלך ההתפרעויות האלימות במהלך השבוע החולף. "ערביי ישראל דורשים תשתיות, ואז ברגע אחד משחיתים מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה באזורים שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/21 11:10 ג בסיון התשפא

סמוטריץ': "יש מטומטמים שעדיין מספרים לעצמם שהכל עניין של קיפוח"
ח"כ סמוטריץ' בביקור במזרח ירושלים עם חברי מפלגתו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהומות השבוע החולף השחיתו ערבים אזרחי מדינת ישראל תשתיות רבות בדרכים שונות ומגוונת. מעקירת עמודי חשמל ועד לשריפת ניידות משטרה. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הסיק הבוקר (ו') בחשבון הטוויטר שלו, כי ההרס הרב בוצע כחלק מהמאבק הלאומי של הערבים במדינה.  

40 אירועי ירי בלוד במהלך הלילה: "מטווח ברווזים. הם יורים מהמסגדים"

"במשך שנים ערביי ישראל טוענים להזנחה וקיפוח ודורשים תשתיות, ואז ברגע אחד משחיתים מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה באזורים שלהם, בצפון, בדרום, בוודאי ערה ועוד. וכאן יש מטומטמים שעדיין מספרים לעצמם שהכל עניין של קיפוח ומסרבים להכיר בעובדה שמדובר במאבק לאומי", כתב

המשטרה פתחה בחקירה בגין הצתת נקודת המשטרה בקלנסווה. כמו כן, 11 ערבים נעצרו הלילה בצומת פאחם ומוסמוס בחשד שהפרו את הסדר, יידו אבנים הבעירו צמיגים ופגעו ברמזורים ותמרורים.

במהלך הפגנה שהתקיימה בצמתי פאחם ומוסמוס החלו המפגינים הערבים להפר את הסדר תוך שהם מיידים אבנים, זורקים בקבוקי תבערה, מבעירים צמיגים ופוגעים הרכוש ציבורי. שוטרים ולוחמי יס"מ שהגיעו למקום פיזרו את המתפרעים תוך כדי שימוש באמצעים. כלל המפגינים נעצרו לחקירה ובסיומה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם לבקש היום להאריך את מעצרם.

השחתת תשתיות הלילה

השחתת תשתיות הלילהצילום: דוברות המשטרה

 בתחילת השבוע הציע סמוטריץ' להטיל עוצר לילי על אזרחיה הערבים של מדינת ישראל, במקומות הידועים כבעיתיים. "במסגרת הטיפול בטרור ובאלימות הנרחבת יש להטיל מגבלות תנועה משמעותיות ואף עוצר על הערבים במקומות המועדים. המציאות היא שאם לא מוטל עוצר על המחבלים, נוצר עוצר דה-פקטו במשך שעות על גבי שעות ליהודים טובים, אזרחים שומרי חוק שאינם יכולים לקיים שגרת חיים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן