גנץ למנדלבליט: "רק ועדת חקירה ממלכתית תבטיח את אמון הציבור"

שר המשפטים פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיקדם את הליכי הקמת ועדת החקירה הממלכתית גם בזמן ממשלת המעבר. "הקמת הוועדה לא תחזיר למשפחות את יקיריהן, אך ביכולתה למנוע אסון מעין זה בעתיד", אמר גנץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/05/21 20:21 כ באייר התשפא

גנץ למנדלבליט: "רק ועדת חקירה ממלכתית תבטיח את אמון הציבור"
גנץ., צילום: Flash90

פחות מ-72 שעות אחרי האסון במירון, שר המשפטים ויו"ר כחול לבן בני גנץ פנה הערב (א') ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית, בזמן ממשלת מעבר.

"רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה של האסון", כתב גנץ ליועמ"ש, "שכן יש לה את הסמכויות הרחבות ביותר ובידיה הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות. בנסיבותיו המיוחדות והחריגות של האירוע, ובפרט לאור האפשרות כי חברי ממשלה יידרשו להתייצב בפני הוועדה, רק ועדת חקירה ממלכתית המתמנה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, בראשות שופט, תבטיח את עצמאות החקירה ואת אמון הציבור".

שר המשפטים החדש הוסיף כי, "הקמת הוועדה לא תחזיר למשפחות את יקיריהן או תביא מזור לכאבן, אך ביכולתה למנוע אסון מעין זה בעתיד. ישנה דחיפות בהקמת הוועדה במהירות בכדי שתוכל לבצע בדיקה ראשונית כשהמידע זמין, ומבלי שהתקיימו פעולות חקירה רבות של גורמים אחרים".

המכתב של גנץ ליועמ"ש.

המכתב של גנץ ליועמ"ש. צילום: ללא