עדות מצמררת: "היה צוואר בקבוק של אנשים רומסים אנשים ועד שהבינו את גודל הבעיה אנשים כבר היו מתים"

מנכ"ל זקא ישראל חזי שבקס: "38 הנפטרים הנמצאים בהר מירון מפונים על ידי משאיות קירור ענק בה משתמשים גם בצבא". עדות מהחוגגים: "צריך ללכת מכות כדי לצאת, אנשים נכנסו דרך היציאה שהיא 20 ס"מ בלבד"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 30/04/21 09:40 יח באייר התשפא

עדות מצמררת: "היה צוואר בקבוק של אנשים רומסים אנשים ועד שהבינו את גודל הבעיה אנשים כבר היו מתים"
צילום: מרדכי קוטשר

עדויות מצמררות מגוללות את שאירע הלילה (ה') באסון במירון, אחד הפצועים מספר על הקושי ללכת עקב הדוחק בדבריו הוא מתאר כי הגוף פשוט זז לבדו. אנשים במקום נמחצו לרצפה וחלק התרוממו לאוויר, הצפיפות הנוראית והלחץ המטורף הביא לכך שאנשים מתו בתוך ההמון.

אנשים מתארים כי התחושה הייתה כי הולך להתבצע אסון בקרוב. החוגגים במקום התהפכו אחד על השני. השוטרים עמדו בצד ולא עשו שום דבר, החוגגים סיפרו כי לא חשבו שיצאו משם בחיים.

צילום: מרדכי קוטשר

"הלכנו למשטרה ואמרנו להם שעומד לקרות אסון"

מרדכי קוטשר שהיה במקום מספר לחדשות כיפה: "בכל האזורים שאנשים נמצאים בהם היה דוחק איום ואין משטרה במקומות האלה, היא עומדת רק בנקודות מאד ספציפיות", קוטשר מגולל את התפתחות האסון "הכל התחיל מבלאגן כאשר אנשים נכנסו מנקודות היציאה. באזור של תולדות אהרון יש רק יציאה אחת וזה מה שגרם לבעיה, היציאה קטנה מאוד והיא משמשת לעשרות אלפי אנשים".

"צריך ללכת מכות כדי לצאת, אנשים נכנסו דרך היציאה שהיא 20 ס"מ בלבד. אתה נאבק עם אנשים שלא יכנסו, הלכנו למשטרה ואמרנו להם שעומד לקרות אסון, השוטר אמר שאנחנו עושים מה שאנחנו יכולים אבל הזהרנו והתעקשנו כי עומד לקרות אסון."

"היה צוואר בקבוק של אנשים רומסים אנשים ועד שהבינו את גודל הבעיה אנשים כבר היו מתים" מסכם קוטשר.

מנכ"ל זקא ישראל חזי שבקס מספר על הפינוי המורכב של הנפטרים: "38 הנפטרים הנמצאים בהר מירון מפונים על ידי משאיות קירור ענק בה משתמשים גם בצבא. הפינוי לצורך זיהוי במכון הרפואה בסיוע רכב זק"א הנמצא במירון. חלק מהנפטרים כבר זוהו בשטח אך יפונו וירוכזו כולם במכון".

צילום: מרדכי קוטשר