שרי הממשלה בזבח הפסח של השומרונים

השר אופיר אקוניס, השר אלי כהן וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, השתתפו כאורחי כבוד בטקס זבח השומרונים שמתקיים מידי שנה בשומרון. דגן: "השומרונים הם חלק מהסיפור של השומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 19:35 יג באייר התשפא

שרי הממשלה בזבח הפסח של השומרונים
השר לשיתוף פעולה אזורי, ראש מועצת שומרון, ושר המודיעין הערב בזבח השומרונים, צילום: רועי חדי

מדי שנה מגיעים אלפי תיירים מכל רחבי העולם לצפות בזבח הפסח של השומרונים, אחד האירועים המרתקים המתרחשים במדינת ישראל, בו השומרונים מבקשים לשחזר את זבח הפסח שהיה נהוג בבית המקדש. אלא שהשנה בשל הקורונה, מתקיים זבח השומרונים במתכונת מצומצמת עם מוזמנים בלבד. בשל כך, הזבח שודר לצופים מרחבי העולם באמצעות פייסבוק לייב של תיירות שומרון והתקיים בנוכחות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, השר אלי כהן והשר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס, שהוזמנו כאורחי כבוד אל הטקס.

כמעט כל בני העדה השומרונית, הכוללים כ-800 בני אדם, ומתגוררים בחולון ובהר גריזים שבשומרון, משתתפים בזבח הפסח המתקיים בשכונת השומרונים שבהר גריזים שבשומרון. 

טרם תחילת הטקס עם הכהן השומרוני, אמר ראש המועצה דגן: "השומרונים הם חלק מהסיפור של השומרון. מבחינתנו שכונת השומרונים היא חלק מישובי השומרון, ואנחנו מסייעים להם, נמצאים איתם בשמחות ובעצב, שמחים להיות איתם בחגים ולהביא לכאן בימים של שגרה אלפי מטיילים ותיירים מהארץ ומהעולם, אני מאחל להם חג שמח ומזמין את כל עם ישראל להגיע לטייל במעיינות ביקבים ובאתרי הטבע וההיסטוריה גם עכשיו". 

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס בירך את השומרונים בבית הכהן הגדול השומרוני: "אני רוצה לברך אתכם בחג שמח, הלכנו יחד דרך ארוכה, אני רואה שאתם מקפידים על שמירת המסורת בצורה מאוד ייחודית ויסודית שמביעה את האמונה השלמה שלכם לנצח נצחים".

שר המודיעין אלי כהן בירך גם הוא את השומרונים: "אני תמיד מרגיש קרוב לאחינו בקהילה השומרונית, אני רוצה להודות לכם על החברות, אנחנו אחים, בכל תפקיד שלא אהיה אעמוד לצד הקהילה השומרונית".