יו"ר הכנסת השיא משואה: "עמנו העתיק, עם ישראל חי וקיים בארץ התנ"ך"

בטקס הדלקת המשואות הפותח את אירועי יום העצמאות, נשא דברים יריב לוין: "73 שנים בנינו ביחד ובהצלחה גדולה את המדינה המדהימה הזו". לאחר מכן פנה בערבית לאוכלוסייה הערבית: "נחגוג היום ביחד ונמשיך ביחד כדי לבנות חברה שדואגת לכל אחד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/21 20:27 ב באייר התשפא

יו"ר הכנסת השיא משואה: "עמנו העתיק, עם ישראל חי וקיים בארץ התנ"ך"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, השיא הערב (ד') את המשואה הראשונה באירוע שפתח את חגיגות יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל. אך עוד לפני המשואה שהשיא בטקס בהר הרצל, אמר לוין: "בירושלים המאוחדת, בירת הנצח של מדינת ישראל אנו מסתכלים  הערב בגאווה כגדולה על מה שהגנו ייחד. אנו מעצמה טכנולוגית, מובילים בפיתוח החקלאי והאוכל, אין כמו האוכל שלנו".

"73 שנים בנינו ביחד ובהצלחה גדולה את המדינה המדהימה הזו. אנו מגשימים את במסירות נפש את החזון הציוני הגדול. עמנו העתיק, עם ישראל חי וקיים בארץ התנ"ך". 

https://www.youtube.com/watch?v=OnWKR4NbflA

בדבריו הזכיר לוין את שורת הסכמי השלום שנחתמו עם ארבע מדינות ערביות. "הנס הזה שאינו מובן מאליו הוא התגשמות חלום הדורות. אומתנו היא התגלמות הצדק ההיסטורית, וההיסטוריה הזו נכתבה גם השנה באותיות של זהב. מכובדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כולנו התרגשנו לראות אותך חותם על הסכמי השלום, איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו. ההסכמים האלה הם ברכה עצומה לישראל ועמי האזור. הם ביטוי לשלום אמת".

"השלום הוא קודם כל שלום מבית. עברנו ארבע מערכות בחירות קשות. תקופה ארוכה של חוסר יציבות, של חוסר ודאות - שפוגעת בסופו של דבר בכולנו. זו העת לאחות את הקרעים, גם כשדעותינו מנוגדות, אנו עדיין עם אחד. החג הזה הוא החג של כלל אזרחי ישראל. יהודים, מוסלמים, זרוזים, נוצרים, צ'רקסים, של כולנו". לוין הפנה ברכה מיוחדת עבור אזרחי ישראל דוברי הערבית: "נחגוג היום ביחד ונמשיך ביחד כדי לבנות חברה שדואגת לכל אחד, בכל מקום ובכל זמן".