הזוג נתניהו נפגש עם יתומי צה"ל: "כאילו כרתו לך יד או רגל"

ראש הממשלה ורעייתו נפגש עם 9 נערים ונערות ששכלו את אביהם בפעולות צה"ל. נתניהו שיתף אותם בתחושותיו על השכול ועל הדרך בה אפשר להמשיך לחיות אחרי האובדן: "ההנצחה האמיתית - היא בתוך הלב שלכם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/04/21 14:05 א באייר התשפא

הזוג נתניהו נפגש עם יתומי צה"ל: "כאילו כרתו לך יד או רגל"
ראש הממשלה ורעייתו עם יתומי צה"ל, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, נפגשו אתמול (ב') עם יתומי צה"ל, חברי ארגון אלמנות ויתומי צה״ל בלשכת ראש הממשלה בירושלים, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שיחל הערב. בני הזוג נתניהו התרגשו לשמוע את סיפורי הגבורה המרגשים והכואבים של היתומים על אביהם, וראש הממשלה שיתף אותם באבלו האישי שלו על נפילת אחיו יוני נתניהו ז"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף את בני המשפחות השכולות במחשבותיו על שכול ואובדן: "כשקורה הדבר הזה למישהו, אני קורא לזה גדיעת איברים. כאילו כרתו לך יד או רגל, עקרו לך איבר. לכן השאלה הגדולה היא איך חיים אחרי עם הדבר הזה. אני חושב שמה שרעייתי שרה אמרה כאן זו המסקנה שאני הגעתי אליה, ביאליק כתב שיר: "היה איש ואיננו". היה איש ואיננו, מת, פתאום נעלם, הילך על הקרקע ופתאום איננו. התשובה שלי לזה היא שלא, הוא פה בלב. מעבר לכל הדברים שאנחנו עושים בחוץ, ההנצחה האמיתית - היא בתוך הלב שלכם: מה שאתם יודעים, נצרתם, אספתם וקיבלתם מהמשפחה או מהזיכרון שלכם זה הקיום שקיים אצלכם ותמיד חי בלב".

ראש הממשלה שיתף את הנערים והנערות במחשבותיו על שכול

ראש הממשלה שיתף את הנערים והנערות במחשבותיו על שכולצילום: קובי גדעון/ לע"מ

"אני אומר לכם, זה יחיה בלבכם עד יומכם האחרון ולא יעזוב", אמר ראש הממשלה, "זה לא צריך לעזוב, הפוך – אבא חי בתוככם. ממה שהכרתם או ממה שלמדתם אחר כך מאמא, מהדודים ומהמשפחה. אבא חי בתוככם. אני יכול להגיד לכם, אחי יוני ז"ל חי בתוכי כל יום. אני מדבר איתו על הרבה דברים. הוא חי בתוכי. זו ההנצחה הכי חזקה שיכולה להיות וזה ייתן לכם כוח. אבא שלכם חי אצל כל אחד מכם".

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו הוסיפה: "הכי חשוב זה להמשיך את הזיכרון של אבא וגם להמשיך לחיות, גם בשביל שהוא ישמח שם למעלה. אני בטוחה שאבא של כולכם רואה אתכם, גאה ושומר עליכם. הוא מאושר כשאתם מאושרים".

במפגש השתתפו שלו בוטבול בן 17, בנו של רב סמל מרדכי (מוטי) בוטבול ז"ל, נריה מורנו בן 17, בנו של סגן אלוף עמנואל מורנו ז"ל, אסול נסראלדין בת 16, בתו של רב סמל לוטפי נסראלדין ז"ל, רותם שריר בת 26, בתו של רס"ן יובל שריר ז"ל, ליהיא גרינברג בת 22, בתו של סא"ל אמוץ גרינברג ז"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", יוסיאל כחלון בן 23, בנו של רב נגד רמי כחלון ז"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", סתיו הררי בן 26, בנו של סגן אלוף דב (ברי) הררי ז"ל, נועם אלמליח בן 22, בנו של רס"ל משה אלמליח ז"ל שנהרג בקרב בציר פילדלפי, ויסאם שיבל בן 27, בנו של סמ"ר איברהים שיבל ז"ל.

הזוג נתניהו עם הנוכחים בפגישה

הזוג נתניהו עם הנוכחים בפגישהצילום: קובי גדעון/ לע"מ

המפגש התקיים בשיתוף ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ובהשתתפות של יו"ר הארגון תמי שלח, מנכ"ל הארגון יובל ליפקין ונציג הארגון שלומי נחומסון.