669 חולי קורונה חדשים | במשרד הבריאות מתכוננים לימי הזיכרון והעצמאות

מקדם ההדבקה ירד ל-0.62 ומשרד הבריאות מעדכן כי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.5%. פרופסור נחמן אש: "יכול להיות שנצטרך לוותר על הבמות גם השנה". על עטיית המסכות אמר: "אם הנתונים יאפשרו נוכל להיפרד מהמסכה בחוץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/21 10:37 ט בניסן התשפא

669 חולי קורונה חדשים | במשרד הבריאות מתכוננים לימי הזיכרון והעצמאות
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מגפה בדעיכה. בשבועות האחרונים מקדם ההדבקה ושיעור הבדיקות החיוביות יורדים בעקביות, והבוקר (ב') המקדם עומד על 0.62, הנתון הנמוך ביותר בחודשים האחרונים. בנתוני משרד הבריאות המעודכנים ניתן לראות כי שיעור הבדיקות החיוביות נמוך אף הוא ועומד על 1.5%, וכי ביממה האחרונה אומתו לנגיף 669 בני אדם נוספים מתוך 47,986 בדיקות שנערכו אתמול.

עוד עולה מהנתונים עד כה, כי 5,175,980 ישראלים חוסנו במנה הראשונה, מהם 4,563,045 חוסנו גם במנה השניה. מנגד, 6,098 ישראלים מתו מהנגיף. מספר החולים הפעילים בירידה ועומד הבוקר על 15,765. בבתי החולים מאושפזים 816 חולים, מתוכם 529 במצב קשה, 248 במצב קריטי ועוד 211 מונשמים.

באמ"ן מסבירים: "ירידת התחלואה נמשכת, בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות בשבוע האחרון. עם זאת הם מדגישים, התחלואה עדיין רחבה עם מאות מאושפזים, ולמעלה מ-10,000 חולים פעילים, ולכן "יש להיזהר משאננות, להמשיך לעטות מסכה כנדרש ולהקפיד על הנחיות ההתקהלות, בפרט לקראת יום הבחירות וחג הפסח המתקרב".

"מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לציין את יום הזיכרון"

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש, חזר ואמר הבוקר בגל"צ, כי בליל הסדר נישאר עם הגבלות ההתכנסות שכבר קבועות בחוק, 20 בפנים ו-50 בחוץ. על יום הזיכרון שיחול בחודש הבא, אמר: "אנו מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לציין את יום הזיכרון. "ייתכן מאוד שנאפשר עלייה לבתי העלמין הצבאיים, אך רק למשפחות הקרובות. בוחנים את הדרך הנכונה לערוך טקסים".

באשר לחגיגות יום העצמאות אמר אש: "אנחנו בדיונים לגבי במות הבידור, זה עשוי להיות מסובך מדי היות שמרבית הילדים לא מחוסנים. יכול להיות שנצטרך לוותר על זה גם השנה".

הממונה הסביר למה נדרשת עדיין חובת עטיית מסכה במרחב הפתוח: "אנחנו עדיין לא רוצים לוותר על המסכה בחוץ, וחושבים שזה מסר בעייתי. מתישהו בקרוב נצטרך לדבר על זה, ככל שמתקרב הקיץ יותר קשה ללכת עם מסכה ואם הנתונים יאפשרו נוכל להיפרד מהמסכה בחוץ. עדיין, בקרבה לאנשים אחרים או בתוך מבנה נצטרך להיות עם מסכות לאורך זמן".


(פרופסור אש בתדרוך עיתונאים, אתמול)