הורוביץ לא מתנצל: מי שגורר את ישראל לבית הדין בהאג הם נתניהו, הימין והמתנחלים

יו"ר מרצ ממשיך לתמוך באמירה שלו לפיה ההחלטה לחקור את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג היא נכונה. מתייחס לסקרים בהם הוא מתחת לאחוז החסימה: "אין לי שום ספק שנעבור את אחוז החסימה ואפילו נתחזק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/21 12:01 כג באדר התשפא

הורוביץ לא מתנצל: מי שגורר את ישראל לבית הדין בהאג הם נתניהו, הימין והמתנחלים
ח"כ ניצן הורוביץ ממשיך לתקוף, צילום: פלאש 90, גילי יערי

"היה מקום לחקירה בהאג נגד ישראל" כך אמר אמש יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ. היום (א') ממשיך הורוביץ באותה מגמה בוועידת המשפיעים של N12, שהוא אומר שאינו חוזר בו מהאמירה ומאשים את ממשלת הימין בכך שבית הדין בהאג פתח בחקירה: "מי שגורר את ישראל לבית הדין בהאג הם נתניהו, הימין והמתנחלים." ,והוסיף כי "מדובר בכישלון להנהגה ולמדיניות הישראלית, שמשמרת את הכיבוש בשטחים כבר שנים. כדאי שמנהיגי הימין יחשבו מה הם עשו שהוביל אותנו למצב הזה".

האמירות של הורביץ זכו לגינויים רבים. אמש גינתה אותה ח"כ איילת שקד ואמרה כי המפלגה שלה לא תשב עם מרצ. היום התייחס לדברים יו"ר תנועה חדשה, ח"כ גדעון סער ופסל שותפות ביחד הורוביץ לאחר הבחירות: "דברים חמורים מאוד, ההחלטה של האג זו פוליטיזציה של בית המשפט הבינלאומי ובאה לפגוע במדינה הכי מאוימת בעולם ובזכותנו לשבת בישראל. הורוביץ לא יכול להצטרף לממשלה שאני אוביל, כי הוא לא יקבל את קווי היסוד שלה - מלחמת חורמה בהחלטה של האג".

הורוביץ התייחס לסקרים האחרונים שמראים כי המפלגה שהוא עומד בראשותה לא עוברת את אחוז החסימה: ""המגמה היא מגמת שיפור. מי יאבק על הערכים האלה, מי יגיד את הדברים במקומנו במערכת הפוליטית?", לשאלה האם מרצ תפרוש אמר: "חוסר האחריות הוא לומר לתנועת השמאל היחידה לפרוש. מרב מיכאלי לא אומרת על עצמה שהם שמאל. האפשרות שמרצ תימחק מהפרלמנט הישראלי מדאיגה אותי".

בנוסף הורוביץ תקף את כחול לבן, בראשות בני גנץ ואת העבודה, בראשות מירב מיכאלי: "מרצ היא מפלגה אידיאולוגית – אצלנו אומרים את הדברים גם כשהם לא פופולריים. בניגוד למפלגות אחרות כמו העבודה או כחול לבן, אני לא צריך לשבור שמאלה או ימינה.", והסביר את האידאולוגיה של מרצ: "זו לא פעם ראשונה שמדברים במרצ על ההתנחלויות ועל הכיבוש, ואם הייתי חושב על בחירות - הייתי כמו כל האלה במרכז שאומרים את דעתם לפי הסקרים. אני חושב שטובת האינטרס הישראלי הוא לסיים את הכיבוש, ומי שחשב שהמדיניות הזו יכולה לעבור ללא מחיר – טועה".

 

;