בנט: "אני לא יכול לשנות את ההלכה ולא חושב שהקהילה הגאה שואפת לזה"

יו״ר ימינה קיים מפגש זום בשידור חי עם פעילי המפלגה ואזרחים שנפגעו ממשבר הקורונה. במהלך המפגש נשאל בנט על דעתו בנושא הלהט"ב, והשיב: "מאמין בשוויון זכויות אזרחי". על גיוס חרדים אמר: "אני אומר הפוך מלפיד וליברמן. תנו להם את החופש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/02/21 17:03 כו בשבט התשפא

בנט: "אני לא יכול לשנות את ההלכה ולא חושב שהקהילה הגאה שואפת לזה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, קיים היום (ב') מפגש בשידור חי עם פעילי מפלגתו ואזרחים שנפגעו ממשבר הקורונה תחת השם: "בנט מקשיב לכם". מדובר במפגש ראשון מתוך מספר מפגשים שיערוך בהמשך. במהלך המפגש נשאל יו"ר ימינה על מגוון נושאים, בין השאר: קורונה, להט"ב, עסקים, רגולציה וגיוס חרדים. 

כנשאל על זכויות קהילת הלהט"ב, השיב יו"ר ימינה: "אני אוהב בני אדם ואני אוהב את כל בני האדם כל עוד הם לא מנסים לפגוע בי, במשפחתי או בעמי. אני מכבד כל אדם במדינת ישראל. יהודי, לא יהודי, דתי, חילוני, חרדי, סטרייט או גאה - זה ממש לא רלוונטי. אני שואף למדינה שמכבדת בצורה מלאה כל בן אדם ודוחה לחלוטין כל סיטואציה של רצון לפגוע בבן אדם בגלל נטייתו המינית. זה קיים עדיין במדינת ישראל וצריך לעשות פעולות כדי למנוע את זה". 

בנט המשיך ואמר שהוא "מאמין בשוויון זכויות אזרחי. אני לא יכול לשנות את ההלכה ולא חושב שהקהילה הגאה שואפת לזה. אבל, הזכויות שנגזרות מהיות מישהו בזוגיות - אם אלה זכויות כלכליות, בארנונה או במיסוי - כל הזכויות האלה צריכות להיות גם במדינת ישראל. זו עמדתי ואני אומר את זה בצורה הכי ברורה".

לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה לבג"צ וביקש לדחות את המועד בו יפקע חוק הגיוס. בנט: "היום החרדים חוששים מאוד להתגייס לצבא בגלל הפחד מחילון. אני לא בא לחנך אותם ולהגיד להם לשנות את המערכת הערכית שלהם. מה המדינה עושה היום? בשביל פטור מצבא חרדי צריך להישאר בישיבה עד גיל 24, אם הוא רוצה קודם לצאת ולעבוד בגיל 21 זה אסור והוא צריך להתגייס". 

הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים מגיל 24 לגיל 21.

גיוס חרדים.צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

יו"ר ימינה אמר כי חרדי שלא יכול לצאת לעבוד בגיל 21 נשאר שלוש שנים נוספות בישיבה למרות שהוא בכלל לא מעוניין. "אני אומר הפוך מלפיד וליברמן. תנו להם את החופש. תורידו את גיל הפטור מגיל 24 ל-21, וכל בחור חרדי בגיל 21 אם ירצה לצאת לאזרחות מבלי לעבור דרך הצבא - נרשה לו".

בנט הגדיר את ההצעה שלו כ"לא פיירית", אבל הוסיף כי מה שיקרה זה שחלק ניכר מהחרדים יבחרו לצאת בגיל מוקדם לרכוש השכלה, לעבוד ולייצר הכנסות. "ואז מה שיקרה, יהיו הרבה יותר אנשים שמכניסים מיסים למדינה ונצטרך לממן הרבה פחות. זה יקל על כולם". 

"הדרך שאני מתאר", סיים בנט, "זו הדרך שנשמעת איטית יותר אבל זו הדרך הכי מהירה לשלב את החרדים בפרנסה ובכלכלה, כי רוב החרדים לא יישארו בישיבה. מי שיישאר ללמוד תורה בישיבה, שיישאר ואני בעמדה הזו אבל הרוב יצאו לעבוד ותוך כמה שנים הם כבר ירצו להשתלב בצבא".  

https://www.youtube.com/watch?v=F62WbR-Pcvw

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן