הרב אלי סדן תוקף: "היחיד שאשם - בצלאל"

ראש המכינה בעלי, שהיה מעורב בניסיונות האיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לפני סגירת הרשימות, מאשים את בצלאל סמוטריץ' בטרפוד הריצה המשותפת: "חגית גדולה מהחיים, בצלאל ועושי דברו ירקו עליה וביזו אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/21 20:17 כד בשבט התשפא

הרב אלי סדן תוקף: "היחיד שאשם - בצלאל"
הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרשימות לכנסת נסגרו ביום חמישי בלילה, אך נראה שההשמצות והטינופים ההדדיים רק החלו. ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, שהיה מעורב במשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי על ריצה משותפת, תקף בהודעה שפרסם ביום שישי בקבוצת ווטסאפ של חברי הבית היהודי את ח"כ בצלאל סמוטריץ', והאשים אותו שטרפד את האיחוד בין הרשימות.

גרסת סמוטריץ': "התקפלתי והצעתי ריץ'-רץ' - חגית משה סירבה"

"כמי שמכיר היטב את כל התהליך ברצוני לומר בפורום זה רק דבר אחד", כתב הרב סדן. "לא הבעת עמדה ולא פתיחת דיון רק מסירת עובדות כהווייתן: "חגית גדולה מהחיים. למרות שבצלאל ועושי דברו ירקו עליה וביזו אותה, היא מחתה את הרוק ואמרה: 'יש לנו משימה היסטורית לאחד את הציונות הדתית".

לדברי הרב סדן, יו"ר הבית היהודי הסכימה שוב ושוב לוותר על דרישותיה: "חמש פעמים הסכימה לוותר על דרישותיה למען האיחוד. תנאי אחד ויחיד היה לה - לא למחוק את הבית היהודי, כי אם להוביל למיזוג על פי ההסכם שכבר היה מוכן, ולא למענה. היא אמרה לי שהיא מוכנה לעבור למקום 4 לוותר על תפקיד של שר אבל - דוד בן ציון שנבחר שני במרכז - יהיה איתה ברביעייה הראשונה, מוכנה שהוא 2 והיא 4".

הרב סדן כתב כי "מי שחושב שאלו דרישות מוגזמות רשאי לחלוק עליה, אבל את העובדות חשוב שתדעו: בצלאל רצה למחוק את הבית היהודי מיידית ולמנותו כראש הציונות הדתית כבר בבחירות בלי פריימריז. חגית ואני עשינו הכל, ממש הכל, כדי להתאחד. לכן לא ניהלנו שום מו"מ עם ימינה, כי ידענו שהמנדט שחגית קיבלה מהמרכז בא לאיחוד עם בצלאל.

"היחיד שאשם בכך שאין איחוד זה בצלאל, ורק הוא!!!!", תקף הרב סדן. "ואם מישהו חושב שהיה ראוי להיכנע לדרישותיו, אז בהחלט יכול לבוא בטענות לחגית על כך שלא הסכימה להיכנע ולחסל את הבית היהודי".