ד"ר אלרעי-פרייס: "40% מהתחלואה היא בילדים - אנחנו מודאגים מזה"

ברקע המשך העלייה בתחלואה על אף הסגר, טוענת ראש שירותי בריאות הציבור: "חייבים לקנות זמן לתושבי מדינת ישראל כדי שיתחסנו", וחושפת כי "הווריאנט מדביק ב-50 אחוזים יותר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/01/21 11:45 יב בשבט התשפא

ד"ר אלרעי-פרייס: "40% מהתחלואה היא בילדים - אנחנו מודאגים מזה"
ד"ר אלרעי-פרייס, צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה הבוקר (ב') בדיון בוועדת חוקה בכנסת להתפשטות המוטציה הבריטית - וטענה כי למרות סגירת נתב"ג החל ממחר לשבוע, יש להרחיב זאת למשך חודש שלם כדי להגיע לאפקטיביות הרצויה ולהוריד את התחלואה באופן משמעותי: "אנחנו חייבים לקנות זמן לתושבי מדינת ישראל כדי שיתחסנו. אני מניחה שנצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שרוב האוכלוסייה תהיה מחוסנת".

"אנחנו נמצאים במצב בעייתי מבחינת התחלואה", המשיכה אלרעי פרייס, "המספרים מתחילים לרדת אבל אנחנו עדיין עם עומס גדול והגענו למצב הזה הזה בגלל הווריאנט האנגלי. הקושי, כשנכנסים וריאנטים מאנגליה זה שאנחנו רואים התפשטות מאוד מהירה", הוסיפה ראש שירותי בריאות הציבור, "לפחות 50 אחוזים מהבדיקות הם מהווריאנט האנגלי. זה התחיל במגזר החרדי ועבר למגזר הכללי - וכעת אני מאוד מודאגת שזה יגיע למגזר הערבי".

אלרעי פרייס ציינה כי המוטציה גרמה לתחלואה רבה של צעירים שנמצאים במצב קריטי בעקבותיה. "הווריאנט מדביק ב-50 אחוזים יותר, וגם יש תחלואה קשה של נשים הרות שלא ראינו קודם. הוא כנראה לא אמור להיות אלים יותר, אבל עדיין רואים עלייה בתחלואה של אנשים צעירים וילדים", אמרה אלרעי פרייס והוסיפה כי, "חייבים למצוא במדינת ישראל דרך לוודא בידוד, כרגע אנחנו מניחים שהחיסון יעיל לרוב המוטציות, אך לא יודעים לאיזו מהן הוא לא יהיה יעיל".

בהמשך אמרה אלרעי פרייס כי "לאורך כל הדרך אמרנו שמערכת החינוך היא לא הגורם היוזם של המגפה - אבל היא גורם שתורם לה. עם הווריאנט האנגלי זה יותר גרוע. 40% מהתחלואה היא בילדים כרגע, וכשיצאנו מהסגר השני הם היו 29% מהאוכלוסייה. רואים עלייה באחוז המאומתים של כיתות א'-ד' ואנחנו מודאגים מזה".