משרד הבריאות שוקל: 5 דקות לכניסה לבידוד

בעקבות הגילוי לפיו המוטציה הבריטית של הקורונה מדבקת באופן מהיר יותר, במשרד הבריאות שוקלים להקטין את משך הזמן הנדרש בשהייה ליד חולה מאומת לכניסה לבידוד, ל-10 דקות וייתכן שאף ל-5 דקות בלבד כפי שהוחלט בבית החולים "שיבא"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/21 11:30 כח בטבת התשפא

משרד הבריאות שוקל: 5 דקות לכניסה לבידוד
רק חמש דקות ליד חולה מאומת בשביל בידוד. אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כיום נדרש אדם לשהות 15 דקות סמוך לחולה קורונה כדי להיכנס לבידוד. כעת משרד הבריאות שוקל לשנות את ההנחיה, ולקצר את משך הזמן שנדרש לכניסה לבידוד לעשר דקות ואולי אף לחמש. הסיבה: הזן הבריטי של הקורונה מדבק במהירות רבה יותר. כך פורסם הבוקר (ג') ב"מעריב".

כבר אתמול הודיעה הנהלת בית החולים "שיבא" שבתל השומר, כי הם משנים את נהלי הבידוד של אנשי הצוות במקום בעקבות הגילוי על המוטציה הבריטית, וכבר מחמש דקות צריך להיכנס לבידוד לאחר מגע עם חולה מאומת. 

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסמו אמש את כי המוטציה הבריטית כבר נוכחת בהיקפים גדולים ברחבי ישראל. לפי ההערכות, מדובר בהיקף של עשרות אחוזים, שכבר משפיעים בצורה משמעותית על התחלואה שממשיכה לעלות על אף הסגר.

בתוך כך, העלייה בתחלואה נמשכת על אף הסגר ההדוק, כאשר מנתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הבוקר, עולה כי מפרוץ המגפה התגלו יותר מחצי מיליון מאומתים בישראל. אתמול התגלו 9,589 מאומתים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות הגיע ל-7.6 אחוזים. 1,027 אנשים מאושפזים במצב קשה, מתוכן 247 מונשמים. אתמול נפטרו 19 חולי קורונה ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה הגיע ל-3,704 אנשים.


(קמפיין משרד הבריאות: למען כולנו הישארו בבית)