מפקד סיירת גולני הוכה בהפגנה סמוך לקדומים

בהפגנת מחאה על מות אהוביה סנדק ז"ל, שנערכה אמש סמוך ליישוב קדומים, הותקף סא"ל איוב כיוף על ידי אחד המפגינים במקום, אך לא נזקק לטיפול רפואי. הרמטכ"ל כוכבי גינה בחריפות את התקרית: "התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות, ובנוסף למצות את הדין עם המעורבים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/21 16:30 כו בטבת התשפא

מפקד סיירת גולני הוכה בהפגנה סמוך לקדומים
צילום: ללא

במוצאי השבת התקיימה הפגנה סמוך ליישוב קדומים במחאה על חקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל, שבמהלכה חסמו המפגינים את הכביש לכלי רכב. כוחו צה"ל שהיה במקום הורה להם לפנות את הציר משסירבו, פעלו הכוחות לפינוי המפגינים לצידי הכביש. היום (א') מתפרסם כי מפקד סיירת גולני, סגן אלוף איוב כיוף, הוכה בעצמו על ידי אחד המפגינים במהלך הטיפול בהפגנה. 

המפגין שהיכה עוכב והועבר לטיפול שוטר שנכח במקום. סא"ל כיוף הגיש תלונה במשטרה. בצה"ל מיהרו לגנות את האירוע: "צה"ל מגנה ומוקיע בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה בחריפות את תקיפתו של סא"ל כיוף, ורואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה אתמול על ידי אחד המתיישבים בחטיבה המרחבית שומרון.

רא"ל כוכבי אמר כי "הפגיעה בלוחמי צה״ל, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה, על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות ובנוסף למצות את הדין עם המעורבים".  הרמטכ"ל שוחח עם כיוף והביע תמיכה והערכה על תפקודו ופעילות לוחמיו בשמירת הביטחון בגזרה. 

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא לאירוע ואמר: "לא נקבל שום פעולת טרור או אלימות כלפי אזרחים או חיילים. אני מגנה ומוקיע את תקיפת מפקד סיירת גולני על ידי פורע חוק. צה"ל ושאר גופי הביטחון ימשיכו לשמור על החוק והסדר אל מול רוחות ההסתה הרעות - ביושרה ובנחישות. תופעת האלימות שאנו נתקלים בה בתקופה האחרונה, תטופל ביד קשה".

תגובת המפגין: "החיילים קפצו עליי ותקפו אותי"

עו"ד יהודה שמעון, תושב השומרון, לוחם ומפקד לשעבר בצה"ל, חשף עצמו כמפגין שנחשד בתקיפת מפקד סיירת גולני, אך לדבריו כלל לא ידע במי מדובר, וטוען כי הוא זה שהותקף על ידי החיילים עצמם. שמעון הגיע אמש (שבת) יחד עם ילדיו להפגנת בצומת קדומים, וכשבמלכה העיר שמעון לחיילים על כך שהם נגעו בנערות בצורה פולשנית. 

"בני ובנות הנוער, כחלק מהמחאה, ישבו על הכביש זמן ממושך", מספר שמעון, "בשלב מסויים ראיתי חיילים ממש נוגעים בצורה פולשנית בנערות, אחד מהם ממש אחז בסמוך לחזה של אחת מהם. ניגשתי אליו וצעקתי - 'אל תיגעו בנערות, אל תיגעו בנערות', מיד קפצו עלי החיילים ותקפו אותי. אפילו המשטרה הבינה שלא עשיתי כלום, ורק היום בצהרים הגעתי עצמאית לתחנה ונחקרתי, ושוחררתי מיד אחרי החקירה".

"עד להודעת צה"ל לא ידעתי שזה המג"ד שהיה באירוע עם הנערות. עצוב שמפקד סיירת בצה"ל גם מבצע עבודות שיטור, גם פוגע בחופש המחאה הלגיטימי, גם פוגע עם חייליו בבנות, גם תוקף אזרח שמעיר לו, והכי עצוב שהוא רץ עם דובר צה"ל להכפיש את ציבור המתיישבים. יום עצוב לגולני, לצה"ל ולמדינה". מסר שמעון.

שמעון מסר כי הוא מתכוון להגיש תביעה אזרחית כנגד המשטרה וצה"ל על מעצר שווא ותקיפה.