המלצות משרד הבריאות: סגר מלא ל-25 ימים וצמצום המסחר

העלייה בתחלואה הביאה את פרויקטור הקורונה להציג תמונה עגומה, לפיה תוך חודשיים ימותו 3,000 אנשים נוספים, וכדי לעצור זאת יש להטיל מגבלות נוספות | מדינת ישראל במקום הראשון בעולם לחיסונים לנפש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/12/20 16:42 ח בטבת התשפא

המלצות משרד הבריאות: סגר מלא ל-25 ימים וצמצום המסחר
חוזרים לסגר?, צילום: דני מרון, פלאש90

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר היום (ד') כי "אם לא נעשה כלום נגיע ל-3,000 מתים נוספים תוך חודשיים". בהמשך הציג פרופ' אש את המלצותיו להתמודדות עם העלייה בתחלואה, כאשר בין ההמלצות יש הטלת סגר מלא למשך כמעט חודש שלם, סגירת המשק וצמצום התחבורה הציבורית. 

"צריך להבין שאין מנוס מכניסה לסגר", אמר הפרויקטור, "אילו היו פועלים בהתאם להמלצותינו לפני שבועיים ייתכן שניתן היה להימנע מכך. כפי שחזינו, התחלואה עלתה משמעותית, כולל תחלואה קשה. אם נמשיך בשיטת "שב ואל תעשה", לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר ונגיע בתוך חודשיים לתוספת של 3,000 מתים. עד כה התחזיות דייקו, בואו לא נסכן את בריאות הציבור. תעזרו לנו להוריד את התחלואה".

ההגבלות שהציע משרד הבריאות

ההגבלות שהציע משרד הבריאותצילום: צילום מסך

פרופ' אש הציג את הצעדים שלדעתו יש לנקוט כדי לצמצם את התחלואה, כאשר הצעד המרכזי שעליו ממליץ הפרויקטור עם משרד הבריאות הטלת סגר כללי מיום ראשון למשך 25 ימים. שאר ההגבלות שהוצעו הן איסור שהייה בביתו של אדם אחר, הטלת מגבלת תנועה לקילומטר מהבית, התרת התקהלויות עד עשרה אנשים בשטח סגור ו-20 בשטח פתוח, סגירה מלאה של המסחר למעט מקומות חיוניים, צמצום מקסימלי של יציאה לעבודה וצמצום התחבורה הציבורית ל-50 אחוזים בלבד.

ישראל במקום הראשון בעולם - בהתחסנות לנפש

היום (ד') פורסם כי מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בקצב התחסנות האוכלוסייה, כאשר האפשרות להתחסנות כל אוכלוסיית הסיכון - שני מיליון אנשים, נראית אפשרית מאוד, כך גם טען פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בעקבות הפרסום כי "מדינת ישראל היא הראשונה בעולם לחסן את אזרחיה נגד קורונה. כבר שבוע הבא נגביר משמעותית את קצב החיסונים ברגע שנכניס את בתי החולים לעניין. כך מנצחים את הקורונה"