אדלשטיין הכריז: "פספסנו את הרכבת של הריסון המהודק - אין מנוס מסגר"

שר הבריאות הגיע לבית גיל הזהב לרגל התחסנות הישראלי הראשון במסגרת "מגן אבות ואימהות" ואמר כי למרות היקף המתחסנים הגבוה: "אנחנו בגל שלישי. בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/12/20 13:19 ז בטבת התשפא

אדלשטיין הכריז: "פספסנו את הרכבת של הריסון המהודק - אין מנוס מסגר"
אדלשטיין והמחוסן הראשון, צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התארח היום (ג') בבית גיל הזהב בשערי תקווה, בו התחסן הישראלי הראשון במסגרת פרויקט "מגן אבות ואמהות", במסגרתו מד"א מחסן בבתי גיל הזהב ובבתי האבות. "היום זה יום מרגש ויום עם דריכות", אמר אדלשטיין. "מרגש כי הגענו לכמעט 30,000 מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן". 
 
"משרד הבריאות בראשותי", אמר אדלשטיין, "פועל רבות כדי לזרז עוד את החיסונים. המטרה שנגיע ללמעלה מ 60,000 מתחסנים ביום. עכשיו עשינו עוד כברת דרך כשמתחילים לחסן את בית גיל הזהב באמצעות "מגן אבות ואמהות".

"אנחנו בגל שלישי". אדלשטיין

"אנחנו בגל שלישי". אדלשטייןצילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

אדלשטיין אמר כי "יש גם דריכות: הגענו ללמעלה מחמישה אחוזי מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי. אנחנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון. עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה. בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר".
 
שר הבריאות סיכם ואמר: "אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריווילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן