הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים בתאונת המטוס

דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של רס"ן איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן בסה, מדריך הטיסה ופרח הטיס שנהרגו בהתרסקות מטוס האימונים של חיל האוויר הבוקר בדרום הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/20 21:47 ח בכסלו התשפא

הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים בתאונת המטוס
איתי זיידן ולִיהוּא בֶּן-בָּסָה , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הערב (ג') לפרסום את שמו של מדריך בבית הספר לטיסה, רב-סרן (מיל') אִיתַי זַיְידֵן ז"ל, בן 42, מקיבוץ שובל ואת שמו של פרח הטיס, רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, בן 19, מראשון לציון, שנהרגו מוקדם יותר היום, כתוצאה מהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בדרום הארץ. 

התרסקות המטוס בדרום: מדריך וחניך בקורס טיס נהרגו
 
רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

כזכור, שני החיילים נהרגו בהתרסקות המטוס הקל בו טסו, בשדות שבין קיבוץ משמר הנגב לעיר רהט, מסיבה לא ברורה. עם פגיעת כלי הטיס בקרקע, פרצו להבות ואש אחזה בגוף המטוס, דבר שהקשה על הגעת כוחות ההצלה לנפגעים.

לאחר כיבוי האש בידי יחידות הכיבוי וההצלה, ניגשו אנשי הרפואה לטפל בנפגעים. על כך סיפר יוסף אבו ג'עפר, חובש איחוד הצלה שהגיע לזירה: "מדובר בשני צעירים שנהרגו כתוצאה מהתרסקות מטוס קל. למרבה הצער נקבע מותם בזירת האירוע". טרם ברור מה הוביל להתרסקות. נבדק הכיוון לפיו הטייס לא הספיק לדווח על תקלה לפני ההתרסקות. 

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות  קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. כמו כן, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר החל מהיום.
 
הודעות נמסרו למשפחותיהם, ונמסר כי צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן. שר הביטחון גנץ מסר: "תאונת המטוס הקשה היום גבתה מאיתנו מחיר כבד. אני מבקש לשלוח את תנחומיי העמוקים למשפחות. שוחחתי הערב עם הרמטכ"ל וקיבלתי ממנו עדכון אודות פרטי התחקיר הראשוניים. צה"ל יעשה כל מה שצריך כדי לבדוק את האירוע ולהסיק את המסקנות הנדרשות. יהי זכרם ברוך".