ישיבת חומש פונתה וארון הקודש חולל: "מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית"

כוחות הביטחון הרסו ארון קודש וספרי קודש במהלך פינוי הבוקר של ישיבת חומש. הרב הראשי במכתב חריף לשר הביטחון: "מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית". ראש מועצת שומרון: "לבדוק את העניין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/11/20 15:20 ז בכסלו התשפא

ישיבת חומש פונתה וארון הקודש חולל: "מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית"
צילום: ישיבת חומש

בשעות הבוקר (ב') הגיעו כוחות גדולים של המנהל האזרחי לפנות את תלמידי ישיבת חומש המתחדשת הפועלים מזה 13 שנים מתוך הישוב חומש שבצפון השומרון שנעקר במהלך ביצוע תכנית ההתנתקות בשנת 2005. במהלך הפינוי פעלו הכוחות באלימות, הרסו את ארון הקודש שבישיבה הרסו את האוהל שנבנה לשם מחסה מהגשם לתלמידי הישיבה והחרימו ציוד חשמלי. 

מדובר בפינוי השני תוך שבועיים. במהלך הפינוי שהתבצע לפני כשבוע פיזרו כוחות הביטחון חול באמצעות טרקטורים על הציוד האישי של 40 תלמידי הישיבה ובתוכו על ספרי הקודש של התלמידים. 

לאחר פינוי הישיבה והרס ארון הקודש, פנה ראש הישיבה בחומש אל הרב הראשי דוד לאו וביקש את מעורבותו בנידון. הרב לאו פנה לשר הביטחון בני גנץ, במכתב שכותרתו "פגיעה חמורה וחילול ארון הקודש". הרב לאו כתב: "תמונות של ארון קודש מחולל וספרי קודש מתגוללים על הרצפה הם מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית, ואסור בשום אופן שמראות אלו יחזרו על עצמם".

הרב הראשי הוסיף במכתבו כי אינו נכנס לשיקולים שהנחו את הצבא בפינוי המקום, אך מתייחס רק לצורת הפינוי שגרמה לפגיעה קשה בתשמישי קדושה.

צילום: דוברות

 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצנו הביע זעזוע מהדברים ואמר: "זהו אירוע חריג, מבקש שייבדק לעומק. אני פונה לדרגי הפיקוד גם בצהל וגם במשטרה לחקור את העניין. תלמידי ישיבת חומש הם אנשים יקרים, שלימוד התורה שלהם הוא מחאתם. היו הרבה פינויים בעבר ולצערי כנראה עוד יהיו עד שהישוב ייבנה מחדש, עם זאת אין כל סיבה וכל הסבר לתמונות כאלו. אני מצפה שהנושא ייבדק לעומק"