מתכוננים לבחירות? אושרה הצעת החוק שתאפשר הצבעה לחולי קורונה

אחרי שחבר הכנסת שלמה קרעי ביקש לקיים דיון חוזר באופן ההצבעה, הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית, ובמקרה של בחירות יוסעו חולי קורונה בכלי רכב ייעודיים לקלפיות מיוחדות, שיהיו ממוגנות מפני קורונה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/11/20 15:39 א בכסלו התשפא

מתכוננים לבחירות? אושרה הצעת החוק שתאפשר הצבעה לחולי קורונה
בקרוב - קלפי ייעודי לחולי קורונה. אילוסטרציה, צילום: flash90

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום (ג'), לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק על פיה יוכלו גם חולים מאומתים וגם מבודדים לבחור, בקלפיות ייעודיות, נפרדות לחולים ולמבודדי קורונה. החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב מיוחד, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחוייבו לנהוג על פי צו הבריאות.

"מטרתנו הייתה לאפשר גם לחולים מאומתים וגם למבודדים לממש את זכותם לבחור", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ', "כל אדם שרוצה להצביע, זכותו תישמר. אני שמחה שכולם שותפים למטרה הזו והגענו להסכמה. בסוגיה של בחירות, שהנה מורכבת ורגישה, עדיף להגיע להסכמות".

ח"כ שלמה קרעי שביקש דיון חוזר הודעה לחיימוביץ "שקיבלה את הבקשה לפתוח את הדיון בחוק מחדש, ומודה ליו"ר הכנסת יריב לוין שסייע להגיע לנוסח מוסכם. אני סבור שקלפי על רכב עלולה להיות מסוכנת, ומקבל את הגישה שצריך לאפשר הצבעה גם לחולים. אם צריך נוביל אותם באמבולנס".

ח"כ איתן גינזבורג הצטרף לקרעי ואמר: "אני מחזק את הוועדה. הדיון על הצעת החוק היה טהור. הרצון היה לאפשר לכל תושב לממש את זכות ההצבעה. משהוצג חשש, בדקנו אם יש אפשרות לאפשר את זכות הבחירה מבלי לפגוע בבריאות הציבור".