נתניהו דורש לתקן את כתב האישום: "ייחסתם לי מעשים של רעייתי ובני"

סנגוריו של ראש הממשלה הגישו לבית המשפט בקשה לתיקון כתב האישום נגדו, והאשימו: "כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה 'נתניהו ובני משפחתו'"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/20 19:49 כד בחשון התשפא

נתניהו דורש לתקן את כתב האישום: "ייחסתם לי מעשים של רעייתי ובני"
נתניהו. "בוצעה כמות בלתי נתפסת של פעולות חקירה פסולות" טוענים פרקליטי רה"מ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נגד כתב האישום. סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד, הגישו הערב (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים מסמך, ובו הם דורשים לערוך תיקונים בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה, "נוכח הפגמים הקשים שנפלו בו". הסנגורים טוענים לליקויים ופגמים שנפלו בהליך ניסוח כתב האישום. לשיטתם, הליקויים והפגמים בוצעו באופן שיטתי ואף מכוון.

כתב האישום מתייחס שלא על פי חוק למשפחתו של נתניהו, רעייתו וילדיו כיישות אחת הקשורה אליו, ומייחס לראש הממשלה טענות המופנות נגדם, על אף שלא הוא ביצע אותן. בהסברם כתבו הסנגורים כי "התביעה אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם של רעייתו ובנו, ובוודאי שלא ניתן לברוא אישיות משפטית שנקראת "נתניהו ובני משפחתו" לשם כך".

עורכי הדין התייחסו במסמך לתיקי נתניהו בפרשות 1000 ו-4000. השניים טוענים כי האישום יצר "הלחמה מלאכותית בין פעולות המבקש לבין פעולות רעייתו בכל הנוגע לקבלת המתנות, מבלי להבחין ביניהן". בתיק 1000, פרשת המתנות, עורכי הדין טענו ל"היעדר פרט עובדתי נדרש בנוגע לנסיבות קבלת המתנות הנטענות והמועדים בהם ניתנו". 

סנגוריו של נתניהו האשימו את הליך ניסוח כתב האישום הבעייתי. "רשימת הפגמים והעניינים הפסולים אינה מקרית". לשיטתם, כתב הוא מבוסס על "הליך חקירתי פגום ומגמתי ועל שיקולים העומדים בסתירה לעקרונות של צדק והגינות משפטית. בנוסחו המקורי - הוא אינו יכול לעמוד".

מועד הגשת הטענות המקדמיות והתשובות לאישום לבית המשפט יגיע בעוד 18 ימים ושני הסנגורים מבקשים להורות לתביעה לתקן את כתב האישום לפני מועד זה, כדי ש"המבקש יוכל להשיב לו כנדרש".