הרב יונתן זקס הלך לעולמו

בשבת הלך לעולמו בגיל 72 רבה הראשי לשעבר של בריטניה, הרב פרופסור לורד יעקב צבי זקס ז"ל, לאחר שחלה בסרטן. נפתלי בנט: "הרב יונתן זקס מגדולי הוגי הדעות היהודיים בדור האחרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/20 20:25 כ בחשון התשפא

הרב יונתן זקס הלך לעולמו
הרב יונתן זקס ז"ל, צילום: צילום מסך

ברוך דיין האמת. רבה לשעבר של בריטניה הרב פרופסור לורד יונתן זקס, הלך לעולמו במהלך השבת. עם צאת השבת, העומדים מאחורי חשבון הטוויטר של הרב זקס, כתבו: ברוך דיין האמת. בעצב העמוק ביותר אנו מצטערים להודיע כי הרב לורד יונתן סאקס (הרב יעקב צבי בן דוד אריה ז''ל) נפטר לפנות בוקר". לפני כשלושה שבועות בישר הרב זקס כי הוא חולה בסרטן, ובקש מהציבור להתפלל עבורו. 

הרב זקס היה מהוגי הדעות היהודים החשובים ביותר, וכיהן כרבה הראשי של בריטניה בין השנים 1991 ל-2013. ב-2005 הוענק לו תואר אבירות, וב-2009 צורף לבית הלורדים בתואר הברון זקס מאולדגייט. הרה זקס היה פעיל בדיאלוג בין-דתי בממלכה ועסק בחשיבותה של האמונה היהודית בעולם המודרני, נושא שעליו חיבר ספרים רבים. מאז פרישתו מתפקיד הרב הראשי הוא שימש כפרופסור בקינגס קולג' לונדון, באוניברסיטת ניו יורק ובישיבה יוניברסיטי בארצות הברית.

שר הביטחון לשעבר ח"כ נפתלי בנט, הספיד את הרב:  "הרב יונתן זקס מגדולי הוגי הדעות היהודיים בדור האחרון. תורתו הייתה עמוקה ורחבה. תורה שידעה להתמודד עם המורכבות של האדם הדורש את אלוקיו וחי בעולם מערבי הישגי ומהיר. כמה הוא אהב כל יהודי ויהודיה. אבידה גדולה לעם היהודי, ליהדות בריטניה ולעולם התורה והחכמה הישרה. ליבי עם אלמנתו ועם המשפחה כולה.ברוך דיין האמת.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, כתבה הערב כי קולו של הרב היה אמיץ וייחודי. "הרב לורד יונתן זקס, רבה לשעבר של בריטניה הלך לעולמו. קולו הצלול היה בין הבולטים, הייחודים והאמיצים בעולם היהודי והוא יחסר מאוד לנו ולעולם כולו. היה איש אשכולות שידע לחבר בצורה מופתית בין היהדות, לעולם העכשווי ולהגות המערבית. תנחומי לבני משפחתו ולתלמידיו".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן