טרור באוסטריה | חמישה נרצחו, מחבל אחד חוסל

מספר מוקדי ירי באירוע הטרור שהתרחש באזור בית הכנסת המרכזי בווינה. מניין הנרצחים עלה לחמישה, 15 נפצעו, שבעה מהם במצב קשה. כוחות משטרה גדולים מנהלים מצוד אחר כמה מחבלים, אחד מהם נשא חגורת נפץ וחוסל אך לפחות מחבל אחד טרם נתפס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/11/20 07:30 טז בחשון התשפא

טרור באוסטריה | חמישה נרצחו, מחבל אחד חוסל
צילום: צילום מסך

טרור באוסטריה. בסמוך לשעה 19:00 אמש (ב'), מספר מחבלים חמושים פתחו בירי באזור בית הכנסת המרכזי בבירה וינה. מתקפת הטרור התרחשה בשישה מוקדים שונים במרכזה של העיר. חמישה בני אדם נרצחו ולפחות 15 נפצעו, שבעה מהם במצב קשה. כוחות גדולים של המשטרה המקומית פתחו במצוד אחר המחבלים. אחד מהם שזוהה עם דעאש ושנשא עליו חגורת נפץ ותיק מלא בתחמושת, נורה וחוסל. אדם אחד נעצר בחשד לביצוע המעשה וככל הנראה, ישנו מחבל אחד שטרם חוסל.

הרב שלמה הופמייסטר סיפר לאחר המתקפה, כי ראה מחבל אחד לפחות יורה באנשים שישבו בברים ברחוב מתחת לחלון ביתו. "ירו לפחות 100 קליעים ממש מחוץ לבניין". לדבריו, "לכל הברים יש שולחנות בחוץ. זה היה הערב האחרון לפני הכניסה לסגר. החל מחצות כל הברים והמסעדות באוסטריה ייסגרו למשך חודש, והרבה אנשים כנראה רצו לנצל את הערב הזה כדי לצאת".

המשטרה האוסטרית ביקשה מהתושבים להתרחק ממקומות ציבוריים והודיעה כי מתנהל מבצע נרחב ללכידת חשודים. ראש הקהילה היהודית באוסטריה, אוסקר דויטש, צייץ בטוויטר כי לא ברור האם מטרת הפיגוע הייתה בית הכנסת או המשרדים הנמצאים בסמוך אליו, מכיוון שהיו סגורים בעת הפיגוע.

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מתקפת טרור דוחה", והוסיף, "אנו חווים כרגע שעות קשות ברפובליקה", בהמשך ציין קורץ כי "המתקפה היא בהחלט מתקפת טרור שתוכננה באופן מקצועי מאוד".

שר הפנים האוסטרי קארל ניהאמר, אמר במסיבת עיתונאים הלילה, כי מספר בני אדם נהרגו במתקפה, אחד החמושים חוסל ולפחות מחבל אחד עוד מסתובב חופשי. שר הפנים שב וקרא לציבור שלא להסתובב במרחב הציבורי במרכז וינה. ניהאמר אמר כי לפי ההערכות שיש בידי משרדו מדובר באירוע טרור. עוד אמר שר הפנים בריאיון לערוץ השידור הציבורי ORF כי "אנו מאמינים שיש מספר מבצעים לפיגוע הזה, ולמרבה הצער יש גם כמה פצועים וכנראה גם הרוגים".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני המום מאוד מההתקפות האיומות בווינה הלילה. המחשבות של בריטניה הן עם תושבי אוסטריה - אנחנו עומדים מאוחדים איתך נגד הטרור".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב גם הוא למתקפת הטרור, וצייץ: "התפילות שלנו עם תושבי וינה לאחר עוד מעשה שפל של טרור באירופה. ההתקפות המרושעות האלה נגד אנשים חפים מפשע חייבות להיפסק. ארה"ב עומדת עם אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבק נגד הטרוריסטים, כולל טרוריסטים אסלאמיים קיצוניים".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לפיגוע בווינה: "ישראל מגנה את המתקפה האכזרית בווינה ועומדת בסולידריות מוחלטת עם אוסטריה. עלינו להתאחד כדי להביס את הטרור האסלאמי המתחדש".

ב-1979 ביצע הארגון הפלשתיני ״אלסעיקה״ פיגוע בבית הכנסת. ב-29 באוגוסט 1981 ניסו שני מחבלים מארגון פת"ח להסתער על בית הכנסת, אך נעצרו על ידי כוחות הביטחון. שני בני אדם נהרגו אז ועוד 21 נפצעו.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן