שערוריה: 250 שקלים ותוכלו לקבל פטור ממסכה

אחת ההנחיות הברורות ביותר של משרד הבריאות לכל אורך הטיפול בנגיף הקורונה, היא עטיית מסכה. מספר החולים ממשיך לטפס בכל יום, אבל יש ד"ר אחד שמרשה לעצמו לחלק פטורים ממסכה | כך עובדת השיטה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/10/20 17:36 ב בחשון התשפא

שערוריה: 250 שקלים ותוכלו לקבל פטור ממסכה
צילום: shutterstock

הסגר מאחורינו, אך מספר החולים המאומתים בארץ ממשיך לעלות וכבר חצינו את רף 300,000 החיוביים לנגיף. אחת ההנחיות הברורות ביותר של משרד הבריאות, לכל אורך המלחמה בקורונה, היא עטיית מסכה. צוותי הרפואה כמעט וקורסים תחת העומס במחלקות הקורונה, אך יש מי שמנצל את סמכותו ו"עוזר" לאזרחים להפר את ההנחיות. 
לחדשות כיפה הגיע מידע כי ישנו רופא שמחלק פטורים מעטיית מסכה. את הפטורים מחלק ד"ר אריה אבני במשך תקופה ארוכה, וכמו שתקראו מיד, הדבר נעשה במודע וללא כל בעיה. 

לאחר השיחה עם ד"ר אבני, פנינו ושוחחנו שיחה קצרה עם האחות שעובדת עם ד"ר אבני, דינה, שאמרה "שלח לי הודעת וואטסאפ ואני אענה לך מה צריך לעשות". לאחר התכתבות קצרה מאוד עם האחות דינה, כל שיידרש מכם זה לשלוח הצהרה רפואית שלכם ותקבלו את הפטור שישמש אתכם "עד תום המגפה הנוכחית". 

צילום: כיפה

   

צילום: כיפה

נזכיר כי נגיף קורונה מועבר מאדם לאדם על ידי נתז טיפות בזמן דיבור, שיעול או עיטוש. מסכת פה ואף מונעת את פליטת הנתז הטיפתי של העוטה אותה, ובנוסף מונעת מנתז טיפתי של אדם אחר להגיע לפה ולאף. בכך, המסכה מקטינה מאד את הסיכון להדביק ולהידבק.

ד"ר אבני מסר בתגובה לפרסום, כי הפטור אותו מעניק, ניתן "רק אחרי שרופא משפחה מסרב לתת אישור". ומה עם רופא המשפחה לא מאשר פטור כי אין בעיה רפואית? "אין בעיה כזאת שאין לו בעיה. הוא פונה אליו כיוון שיש לו בעיה. אם אתה אומר לרופא שיש לך כאבי גב ומבקש לקבל גימלים, או חופש מחלה ליום או יומיים - הרופא נותן לך. 

"ופתאום בכל מקום בארץ, הרופאים מסרבים לתת אישור. כך מי שיש לו פוסט טראומה, אסטמה או התקף לב, והוא פונה לרופא והרופא מסרב לתת לו, זה נקרא 'פשע רפואי'". אם המסכה סתם מציקה לכם, מבחינת ד"ר אבני, גם זו בעיה רפואית: "יש לו בעיה אם המסכה מציקה לו. יש לו מצוקה. מכיוון שיש כאן מצוקה רופא המשפחה חייב לעזור לו. בשביל זה הוא קיבל תעודת רופא". 

ממשרד הבריאות נמסר כי במשרד רואים בחומרה התנהלותו של הד"ר אבני: "משרד הבריאות רואה בחומרה רבה את התנהלותו של ד"ר אריה אבני. העניין נמצא בחקירת משטרה. בנוסף, כנגד ד"ר אבני גם מתנהלת קובלנה משמעתית על עבירה של התנהגות שאינה הולמת רופא לפי סע' 41(1) לפקודת הרופאים, בשל פרסומים שונים".