גמזו: "הסגר אפקטיבי, בשבוע הבא אוכל לדעת אם אפשר לחזור להקלות"

הממונה על הקורונה נשמע מעודד במסיבת עיתונאים של 'מגן ישראל' וטען כי ישנה ירידה מסוימת בשיעור החיוביים וברמת התחלואה: "מכיוון שמדובר בתזזית של ימי חג - אנחנו לא משוכנעים בכך בוודאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 16:21 יח בתשרי התשפא

גמזו: "הסגר אפקטיבי, בשבוע הבא אוכל לדעת אם אפשר לחזור להקלות"
צילום: David Cohen/FLASH90

הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס היום במסיבת העיתונאים של 'מגן ישראל' לתחלואת הקורונה ברחבי הארץ וטען: "ש סימנים לירידה ברמת התחלואה. ירידה ודאית בכל הארץ עדיין אין. אני עוקב גם אחרי כמות התחלואה שנרשמת היום במעבדות ורואה את המשך המגמה, אבל הכל מאוד זהיר".

פרופ' גמזו הוסיף כי "כדי לשמור על תהליך בטוח והחלטות בטוחות ונכונות, היה עליי לבקש להצמיד את ההגבלות ל-14 באוקטובר. גם את מערכת החינוך ואת מקומות העבודה. בימים הקרובים נקבל החלטות, אחרי שנראה תמונת תחלואה. אחרי סוף השבוע הקרוב אדע טוב יותר".

עוד אמר: "אני מבקש לשמור על ההנחיות בימים שנותרו עד החג השני, ובעיקר אחרי החגים – כי יש תופעה כזו. אחרי החגים הפעם יהיה עדיין במגבלת 1,000 מטר, במגבלת עבודה ולימודים. זה 'אחרי החגים' שונה. בתי תפילה, מסגרות וחופי ים – הכול בתנאי סגר. צר לי. זה לא נוח, ובוודאי פוגע בכולנו בפרנסה, בחיים ובחופש. אנחנו חייבים את זה לעצמנו כדי לצאת מהמצב הזה".

הבוקר (ג') עדכן משרד הבריאות כי 5,647 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-273,826. אתמול התקבלו תוצאות עבור 52,059 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 11.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 63,305. בבתי החולים מאושפזים 1,650 חולים, מתוכם 220 מונשמים ו-875 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,757 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 2,905 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 24,729, מתוכן 11.7% חיוביות לנגיף.