הרב הראשי: "אתמוך בהחלטת ממשלה על סגירת בתי הכנסת"

הרב דוד לאו הבהיר כי יתמוך בהחלטת ממשלה, אם תתקבל כזו, אך הוסיף כי כל עוד לא יוחלט על הפסקת ההפגנות, אין לסגירת בתי הכנסת סיכוי מעשי. השר דרעי: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 08:11 ה בתשרי התשפא

הרב הראשי: "אתמוך בהחלטת ממשלה על סגירת בתי הכנסת"
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתי הכנסת ייסגרו לקראת יום הכיפורים? הסערה בנושא ממשיכה להתחולל, ובמפלגות החרדיות דורשים השוואת תנאים להפגנות המתקיימות ברחבי הארץ. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר אמש (ג') בשיחה עם ראש הממשלה כי לא יתמוך בסגירת בתי הכנסת, אם לא יוחלט גם על הפסקת ההפגנות, ויישר קו בנושא עם הפוליטיקאים החרדים. גם השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, אמר אמש דברים דומים.

ללא הכרעות: קבינט הקורונה יתכנס שוב על מנת לקבוע מתווה אחיד לבתי כנסת והפגנות

הבוקר נשמע הרב לאו מעט אחרת, ובראיון לגל"צ אמר כי יתמוך בסגירת בתי הכנסת, אך הסביר כי הדבר חסר סיכוי מעשי: "ברגע שתהיה החלטת ממשלה - אתמוך בסגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים", הבהיר הרב הראשי. "אבל צריך להיות מעשיים, אם לא תתקבל הכרעה גם בנושאים אחרים כמו ההפגנות, הציבור לא יציית. כל עוד אין הכרעה ואכיפה על הדברים הללו זה לא פרקטי, ועלול להיות גרוע יותר. עדיף מתווה מהצטופפות שהיא לא ראויה". 

כשנשאל האם יש לו אמון בשרים ובאנשי מערכת הבריאות, אמר: "ודאי שכן. בשיחה השתתפו אתמול אנשים שאכפת להם מהמדינה ומהאנשים. אלו אנשי מקצוע מתחילת הדרך, אני רואה את האכפתיות שלהם. לצערי, אני חושב שהבעיה הגדולה היא גם בנו, אנחנו לא מספיק ממושמעים. אתה לא רואה עטיית מסכות כמו שנדרש. בחיי אדם מדובר, אין לנו רשות לשחק בהם".

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, צייץ הבוקר בטוויטר, שעות לפני הדיון בנושא בקבינט הקורונה, ואמר כי "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים".

דרעי הוסיף: "בשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן