ניצן הורוביץ: "נודע לי ממקורות מוסמכים שהייתה הסכמה להקפאה תמורת נורמליזציה"

מרצ קיימה היום ישיבת סיעה, ובמהלכה דיבר היו"ר על ההסכמי הנורמליזציה שייחתמו מחר בוושינגטון, וחשף: "ידוע לי מגורמים מוסמכים שניתנה הסכמה ישראלית להקפאת בניה בשטחים". עד כה ראש הממשלה טרם חשף את פרטי ההסכמים עליהם יחתום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/09/20 15:47 כה באלול התשפ

ניצן הורוביץ: "נודע לי ממקורות מוסמכים שהייתה הסכמה להקפאה תמורת נורמליזציה"
צילום: פלאש 90

סיעת מרצ קיימה היום (ב') ישיבת סיעה. במהלך הישיבה נשא דברים היו"ר, ח"כ ניצן הורוביץ. בין השאר, דיבר הורביץ על ההסכמי הנורמליזציה הצפויים להיחתם מחר בוושינגטון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרי החוץ של האמירויות ובחריין. 

עד כה ראש הממשלה טרם חשף את פרטי ההסכמים עליהם הוא יחתום מחר, אך בלשכתו הבהירו בצהריי היום, כי ההסכמים עם האמירויות ובחריין ייכנסו לתוקף רק לאחר שיקבלו את אישור הממשלה.

הורביץ אמר בישיבת הסיעה: "נתניהו מחביא את ההסכמים וההסכמות עם בחריין והאמירויות. ומי שמחביא, עושה את זה כי יש לו מה להסתיר. ההסכמות האלה הן לא "שלום תמורת שלום". ההסכמות הללו הן ביטול הסיפוח תמורת נורמליזציה".

נתניהו: "הערב נגיע להסכם שלום נוסף, עם בחריין"

"ידוע לי מגורמים מוסמכים שניתנה הסכמה ישראלית להקפאת בניה בשטחים", הפתיע הורביץ, "מרצ מברכים גם על הסכמי הנורמליזציה וגם על ביטול הסיפוח, אבל אנחנו סולדים ומגנים את גניבת הדעת ואת הניסיון של נתניהו לנצל את ההסכמים כדי להתכחש לצורך בשלום עם הפלשתינים.  כי כמו שאנחנו רואים, בניגוד מוחלט להצהרות של נתניהו, גם ההסכמים הללו שייחתמו בוושינגטון מחר, הותנו באופן מפורש בהתחייבות ישראלית למנוע פעולות בשטחים שיפגעו בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות".

הורביץ סיים את דבריו ואמר כי לא יהיה שלום ללא הסכם עם הפלשתינים. "שוב מוכח, בפעם האלף: אין נורמליזציה במזרח התיכון בלי הסכמה ישראלית על פתרון שתי המדינות, ולא יהיה שלום אמיתי בלי השגת הסכם עם הפלשתינים. החיילים שלנו לא מוצבים בדובאי או אבו דאבי, החיילים שלנו מפטרלים סביב ג'נין, טול כרם וחברון. שלום אמיתי, בטקסים חגיגיים עושים עם השכנים, מתוך נכונות לשלם מחירים. זה השלום המיוחל, זה השלום שיציל חיים".